Saturday, February 25, 2012

Wajah sebenar SYIAH! IRAN SEDANG PERANGI KITA !!

LATEST UP DATE 24/2/12


HARI INI JUMAAT 24/2/2012 SEORG ULAMA DAN TOKOH PENTING IRAN AHMED JANNATI DLM KHUTBAH JUMAAT HARI INI TELAH MENGARAHKAN AGAR ORG
2 SYIAH ARAB SEGERA KE SYRIA BERPERANG BERSAMA2 MEMBANTU REJIM ASSAD...MENENTANG MUSUH2 MEREKA...(MUSLIM SUNNI)

SEKALIGUS SEBAGAI PERISYTIHARAN RESMI PERANG TERHADAP DUNIA ARAB SUNNI DI SELURUH DUNIA..ISYARAT TERSEBUT MENUNJUKKAN PEJUANG2 SYIAH IRAQ DAN LUBNAN AKAN LEBIH RAMAI MEMASUKI SYRIA BAGI MEMPERTAHANKAN SAUDARA SYIAHNYA ASSAD..

ALLAHUAKBAR.. "SEMOGA BUMI SYAM TEMPAT BERSEMADINYA RATUSAN JASAD SAHABAT2 RASULULLAH SAW...AKAN MENJADI KUBUR NGERI KEPADA MEREKA"

(SILA LIHAT IMEJ BELIAU DIMUKA 9)








imej di atas adalah suatu BUKTI KUKUH bahawa Iran tidak layak digelar sebuah negara Islam atau sebagai penjaga dan pelindung kaum muslimin....malah sebaliknya adalah pengkhianat dan MUSUH kpd mereka!!

Perkembangan di Syria amat mengejutkan dunia islam....Imej 2 buah kapal perang Iran dilihat dgn jelas melalui terusan Suez buat pertama kalinya datang dari Tartus dlm perjalanan pulang ke Tehran...setelah berjaya membawa dan menghantar sejumlah senjata besar yg dikirim khas kepada rejim Syria...sebelum ini didedahkan Iran telah menghantar 15000 tentera revolusinya ke Syria bagi membantu pertahankan rejim zalim syria..sekaligus memerangi pejuang2 sukarelawan ikhwan dan askar pembebasan Syria..

Bukankah selaku 'khalifah' muslimin Ali Khameini di Iran sepatutnya bertindak melindungi nyawa dan kehormatan kaum muslimin?? mengapakah sebaliknya Iran pula bersekongkol dgn rejim nusairi yg zalim menyembelih kaum muslimin yg terdiri dari anak2 kecil..wanita..org tua tanpa kecuali..paling tidak Iran hendaklah mengambil sikap berkecuali.....! tetapi ia tidak berlaku...

sebaliknya Iran telah bertindak begitu jauh dgn turut terlibat sama mempertahankan rejim yg sgt zalim malah seolah2 telah berani mengisytiharkan bahwa permusuhan syiah pada masyarakat islam(sunni) masih wujud..walhal revolusi ini bukanlah revolusi org2 sunni terhadap org syiah cuma kebetulan ia dipelopori manusia yg majoritinya adalah org Islam sunni..

dimanakah rasa simpati dan ikatan persaudaraan kaum syiah pada muslim lain (sunni) disaat mereka dihentam ditekan dibunuh dizalimi sedemikian rupa oleh tentera rejim yg sgt kejam??

gerakan Islam termasuk ikhwan Syria mengecam keras tindakan kepimpinan Iran yg mempamerkan sikap perseteruannya pada kaum muslimin.





terbaru :


هااااااااام وعااااااااجل : نقل حرفي عن صفحة السوري وحيد صقر: ============================ الى كل الدول التي تمر السفن الحربية الايرانية في مياهها ..!! ... ... ... عليهم بتفتيشها لانها تحمل معتقلين من سوريا الى ايران يرجى النشر هناك حوالي 89789 معتقل حملو في السفن التي اتت الى طرطوس هذا النداء من مواطن علوي شريف اتصل بي واخبرني يعمل في المرفأ ولقد رأى ذللك بأم عينه يرجى النشر على مسؤليتي التامة.. الأسد الخنزير وأعوانه يقومون بنقل المعتقلين إلى إيران لاتهام مايسمى بعصابات أرهابية مسلحة باختطافهم وتضليل اللجان العربية والدولية .. وقد تم ذلك عبر البارجتين اللتين وصلتا إلى السواحل السورية منذ عدة أيام فأفرغت ماتحمله وأخذت معتقلين. والبوارج الايرانية غادرت سوريا ودخلت البحر الاحمر صباح هذا اليوم حسبنا الله ونعم الوكيل العزة لله والنصر للثورة بأذن الل

DIFAHAMKAN bahawa 2 buah kapal perang yg buat pertama kalinya melalui terusan Suez tersebut setelah selesai memunggahkan segala muatannya lalu telah DIISIKAN pula dgn 89789 org tahanan dari kalangan org awam dan pejuang2 Syria utk di hantar ke Iran sebagaimana yg dilaporkan oleh seorg syiah yg simpati yg melihat kejadian tersebut dipelabuhan sendiri!?

Dinyatakan bahwa semua tahanan tersebut akan menghadapi hukuman sangat berat termasuk hukuman bunuh bila tiba di Iran nanti...!
seluruh tahanan dibawa menaiki 2 buah kapal Iran tersebut dan hari ini (21/2/12) ia mula meninggalkan Tartus dan memasuki laut merah menuju Iran( .




PERJALANAN YANG AMAT JAUH..NAMUN PERLU DEMI SEBUAH IKATAN DAN PERTALIAN..!



LAYAKKAH IRAN DIANGGAP SEBUAH DAULAH ISLAM ATAU SEBAGAI HERO KAUM MUSLIMIN SEPERTI YG DIWAR2KAN SELAMA INI??

IMEJ KANAK2 SYRIA DIGANTUNG DIDINDING RUMAH MEREKA SEHINGGA MATI OLEH KAUM PELAKNAT ISTERI DAN SAHABAT2 RASULULLAH SAW..!



Last edited by ayatola on Fri Feb 24, 2012



ORG yg tidak tahu apa yg sbenarnya berlaku di sana akan terus mengatakan peperangan fdan kezaliman di syria skrg tiada kaitan lansung dgn sentimen syiah sunni dlm sengketa di sana..

ya memg revolusi ini tidak pernah dinisbahkan atau diberikan 'brand' sebagai revolusi kaum 'sunni" mahupun Islam terhadap kaum syiah.....hanya kebetulan shj di syria majoriti muslimnya adalah org2 sunni...

tetapi mengapa Iran, Hizbola dll begitu sekali merasa cemas dan terancam sehingga menganggap ia adalah perang terhadap mazhab syiah mereka??

sedang revolusi Syria samalah spt revolusi di Mesir Libya Tunisia yg turut dijayakan oleh semua anutan kepercayaan..tetapi mengapa Iran begitu sekali cemas dan telah terlibat sama 'turun padang' berhempas pulas memerangi rakyat dan tentera pembebasan Syria?


dunia Islam makin hairan dgn sikap Iran dlm menangani krisis di syria saat ini..mengapakah iran tidak bersikap berkecuali dan menahan diri dari terlibat sama bertempur membunuh bagi pihak rejim Syria..??

karikatur oleh pejuang2 revolusi syria..akibat rasa jengkil dan hairan terhadap sikap dua tokoh masyarakat syiah tersebut..






sudah banyak kali tentera Hizbola atau iran berbalas tembakan atau ditahan oleh pejuang...

Iran...dah lama membohongi dunia Islam konon nak lawan amerika..israel bla.bla....bla....konon nak bebaskan QUDS..


tahu2 Iran JOIN sekaki sembelih org Islam dkt Syria..habis kena kencing semua umat Islam dek taqiyyah Iran...apa nak hairan kalau diberitakan bahwa khomeini dulu pun dibela dan diasuh elok2 sewaktu dia di Peranchis dgn kerjasama Israel.... dia di'zahir'kan oleh Barat plus yahudi sendiri sbb nak lawan dan lumpuhkan 'KEBANGKITAN ISLAM' sebenar masyarakat islam sunni....itulah hakikatnya!


israel banyak terhutang budi dgn iran...sbb itulah khomeini turut dihormati di Israel sbb jasa2nya pada israel dulu....

kasihan sahabat2 yg berjuang Islam tapi masih dok puja puji Iran anak emas majusi yahudi tu..buta akan hakikat syiah..baik dia syiah Iran ke Hizbolla ke Nusairi ke...yg namanya syiah jgn lah diharap apa2 dari depa..kalau para sahabat Nabi....malah saiyyidina Hussein r.a cucu Baginda pun depa sanggup bunuh...apalah setakat nyawa org Syria tuh.....

dulu kita mati2 ingatkan syiah Iran zaman Khalipah khomeini nak kirim scud atau apa2 peluru ke Israel..nak bebaskan QUDS bagai yg dipalu dilaung2kan...rupa2nya tidak.. tahu2 Iran pulak yg dok kirim peluru ke rejim Syria utk tembak org islam dll di sana..punya jahat manusia yg namanya syiah ni.. patutlah dulu Salahuddin al-ayyubi benteras dan lawan syiah ni dulu sblm pergi lawan tentera salib di Palestin..


kita hulur tangan elok2 kat depa nak berkawan baik2 depa plak bagi peluru kat dada kita...tu la perangai syiah ni..padanla Salahuddin terpaksa cantas syiah dulu....pakat2 la kita baca sejarah beliau..biar jelas..apa sebab utama beliau 'buang masa' pi dok lawan syiah di mesir waktu tu sedangkan negara islam tengah lemah diserang oleh tentera Salib..??


SEBENARNYA kalau bukan adanya segala penipuan dan pembunuhan seperti ini...yg mana ia jelas melibatkan kaum syiah...memg tread spt ini TAK PERLu...TAPI memndangkan saat ini saudara kita disana terus dibunuh dan diinaiya maka wajib bagi semua kaum muslimin mengenali siapa kawan dan siapa lawan yg sebenarnya..

dulu forumer syiah ziwasi menyatakan wahabi memainkan peranan besar dlm revolusi di Syria yg akan mengubah syria menjadi negara wahabi..maka atas sbb itulah iran terpaksa campurtangan..!?

apakah kerana sgt takut timbulnya penentangan keras terhadap aqidah2 syiah yg sesat maka wahabi dijadikan kambing hitam??

apakah cerita bodoh kader syiah tersebut boleh menutup hakikat sebenar tentang revolusi ini? walhal..bukankah revolusi ini didokong oleh semua kalangan termasuk masyarakat kristian, druez , segelintir org2 syiah sendiri...mengapakah soal wahabi pula dijadikan alasan dan sebab utama Iran membantu pertahankan rejim zalim tersebut dgn membunuh org2 awam Syria?

sebenarnya ziwasi dan syiahnya sudah kehabisan modal utk menutup hakikat permusuhan sebenar syiah terhadap kaum muslimin...walhal revolusi di Syria ini tidak pernah di 'brand'kan sebagai revolusi islam sunni...apa yg berlaku ialah kebetulan org2 sunni merupakan pemain utama revolusi ini..

bilakah kita mahu insaf dan sedar akan semua sepak terajang kaum syiah spt ini...apakah mahu menunggu lahirnya seorg Salahuddin lagi baru kita akan terselamat dari kejahatan mereka..


sedangkan kita umat Islam sentiasa menghulurkan tangan berjabat tangan tanda mahu berdamai bersaudara dgn mereka..namun di sisi mereka tidak...mereka akan tetap menganggap kita adalah musuh mereka...hanya soal cara dan kaedah mereka bertaqiyyah jua yg berbeza...disaat mereka masih sedikit dan lemah mereka laung2kan slogan membina perpaduan dsb...spt yg dilaungkan oleh syiah malaysia skrg..sebaliknya bila sudah kuat..lihatlah shj apa yg terjadi di Iraq Iran skrg...

ya Allah bantulah dan selamatkan lah saudara2 kami di bumi Syam..



sebenarnya israel amat memerlukan iran dan sekutu2 nya dlm memastikan kelansungan hayatnya di timur tengah..sila baca artikel di bawah ..:

oleh:Ooya

Menyingkap Komplot Israel Dengan Iran
Written by sknar
Sunday, 22 February 2009
Oleh : Dr. Ahmad Al-Afghani

Sebelum memaparkan hubungan strategik antara Yahudi dan Iran, terlebih dahulu kita kembali ke zaman silam untuk meninjau kembali sejarah, iaitu pengasas agama dan fahaman Syi`ah adalah sebenarnya orang-orang Yahudi yang telah memperalatkan Abdullah bin Saba’, seorang Yahudi yang berasal dari Yaman untuk mengasaskan fahaman ini di zaman Khalifah Uthman bin `Affan.

Dia telah menamakan dirinya dan para pengikutnya Syi`ah Ali (penyokong Ali) bagi tujuan mengaburi orang-orang Islam. Hal ini telah diakui oleh al-Kasysyi, seorang tokoh Syi`ah di dalam kitabnya Ma`rifah al-Naqilin `An Ai’immah al-Sadiqin atau lebih dikenali dengan Rijal Kasysyi. Katanya: "Sesungguhnya Ibn Saba’ ini seorang Yahudi kemudian memeluk Islam. Dialah yang mula-mula mengisytiharkan wajibnya menerima Imamah Ali." Dari sinilah kita berpendapat asal usul fahaman Syi`ah dan Rafidhah diambil daripada ajaran Yahudi.

Ahli-ahli sejarah Sunnah dan Syi`ah sepakat bahawa Ibn Saba’ lah yang menyebabkan kekacauan di zaman Uthman dan dialah yang mencetuskan fitnah di kalangan umat Islam. Begitu juga al-Naubakhti menukilkan daripada al-Tusi bahawa Ibn Saba’ lah yang mula-mula sekali menyerang Abu Bakar, Umar dan Uthman.

Oleh itu kita tidak merasa hairan terhadap kerjasama antara Yahudi dan Iran dari segi bantuan dan persenjataan. Di sini kami kemukakan beberapa contoh kerjasama itu:

Syimitiz dari syarikat Balijiah (BRB) pada 2 Januari 1985 telah mendedahkan penjualan senjata Israel kepada Iran yang dianggarkan sebanyak 164 bilion dollar US dengan pertukaran minyak Iran.

Komen: Iran beli senjata Israel kemudian berperang dengan Israel?, bukankah israel itu musuh Islam? Jangan percaya pada Iran, lagi pun Iran ini melaknat isteri Rasulullah s.a.w. maknanya Aisyah r.a bagi mereka kafir masuk neraka. Ini sungguh menghinakan pada umat nabi Muhammad s.a.w. Jadi minta semua ahli faham bahawa Syiah melaknat isteri Rasullullah s.a.w jadi kena kutuk perbuatan syiah ini menunjukkan kasih sayang kita kepada baginda rasullah dan sayang kita kepada ummul mukminin Aisyah dan tidak boleh menyangi Syiah sehingga melupakan perbuatan terkutuk mereka mengkafirkan Aisyah.

Pada bulan Disember 1980 majalah berbahasa Perancis PBD telah mendedahkan bahawa sejak awal peperangan Iran-Iraq lagi Iran menerima senjata Israel. Akhbar al-Ra’y al-Am juga mendedahkan kenyataan ini ekoran meletupnya kapal terbang Argentina yang membawa senjata dari Tel Aviv ke Tehran melalui Qabras.

Komen: Dengan kehendak Allah tipudaya Iran terbongkar dan ASWJ yang celik hatinya dapat melihat tipudaya Syiah ini secara "red handed" dan jangan lupa Syiah melaknat para sahabat Sayyidina Abu Bakar,Umar dan Uthman maknanya tiga sahabat ini dikafirkan dan kekal dalam neraka selama-lamanya. Siapa yang menyangi Syiah? Sesiapa yang menyayangi sahabat dan pada masa yang sama menyayangi Syiah maknanya dia belum celik atau dia bertaqiyya.

Akhbar al-Ra’y bertarikh 24 April 1988 melaporkan penjualan senjata Israel kepada Iran di sepanjang tahun 1980-1987 dan melaporkan daripada Perdana Menteri Israel, Syamir sendiri tentang bantuannya kepada Iran. Katanya: "Menjadi kewajipan kepada Israel menjaga hubungannya dengan kepimpinan ketenteraan Iran. Sesungguhnya peperangan yang berterusan melemahkan Iraq, musuh tradisi Israel. Peperangan itu menyebabkan lebih banyak lagi pembahagian negara-negara Arab".

Komen: Tipudaya Syiah ini lebih leceknya daripada MOSSAD, CIA dan KGB, sebab ASWJ tidak tahu rupanya mereka menjadikan ASWJ sebagai sasaran peluru tentera Amerika). Mungkin sebahagian kecil ASWJ Malaysia ini yang menyayangi Syiah belum dijadikan sasaran peluru oleh mereka. ASWJ di Labenon, Iraq dan Afghanistan sudah biasa dengan tipudaya Syiah ini.

Sumber maklumat Perancis menegaskan sejumlah Yahudi Iran memasuki Palestin melalui Viena dengan nisbah 600 orang Yahudi setiap minggu. Dianggarkan bilangan Yahudi yang berpindah ke Amerika dan Palestin melalui Norway seramai 9000 sejak tahun 1983.

Komen: Mungkin ASWJ yang sayang Syiah tidak akan percaya maklumat ini lagi pun Syiah mengambil pendekatan taqiyya apa saja maklumat dari ASWJ hendak lah ditolak.

Simon Peres mempertahankan penjualan senjata Israel kepada Iran dan menyatakan bahawa Iraq lebih berbahaya daripada Iran.

Komen: Apa yang disebut oleh Simon Peres tidak benar. sebenarnya Iraq sangat bahaya dan Iran tiada apa bahayanya sebab satu geng. Inilah permainan. Yang penting Iran perlu membantu Syiah Iraq menentang ASWJ untuk menguasai Iraq. Hanya Simon Peres diasak dalam isu penjualan senjata dan dia pun mengaitkan Iraq walhal fokus sebenar adalah penjualan senjata Israel kepada Iran jelas sekali permainan israel Iran ini bagi ASWJ yang hatinya celik.

Sekumpulan pegawai senjata udara Israel telah mengadakan kontrak dengan Tehran dengan gaji yang mencecah 10 000 dolar Amerika bagi setiap orang melalui Namrudi, pedagang senjata Yahudi yang merupakan atase tentara Yahudi di Tehran.

Komen: Apalagi yang hendak dibuktikan? Tentunya Syiah menolak fakta ini. Urusan itu dilakukan melalui pedagang yahudi pulak tu dan nama Namrud pulak tu.

Pada 14 Febuari 1983, iaitu pada hari peringatan Khomeini mengambil alih pemerintahan, telah berlaku pertemuan yang mesra dan saling bertukar kucupan antara Rasfenjani dan rabai Yahudi Auril Davivy di bangunan majlis Syura. Rabai itu berkata: "Doktor-doktor dan tentera kita sekarang ini berada di barisan hadapan peperangan. Castro Nafin telah dipilih menjadi perwakilan Yahudi di Majlis Syura Iran. Dia menyatakan terima kasih kepada Iran sebagai mengingati kerjasama Parsi dan Yahudi di sepanjang sejarah.

Yahudi-yahudi Iran telah mendermakan 70 bilion riyal untuk kepentingan peperangan dengan Iraq.

Komen: Revolusi Islam Iran tak berguna pada ASWJ. Masjlis Syura pun ada Yahudi? Hubungan Kerjasama antara Parsi dan Yahudi ini bukan atas dasar Islam, malah ianya kerjasama untuk menentang Islam. Memanglah Yahudi derma 70 billion riyal itu membantu Iran sebab mereka satu geng.

Rumusan:

ASWJ hendaklah celik, dan hendaklah celik tu mendahulukan menyayangi sahabat dan isteri Nabi s.a.w dan menjauhi Syiah yang melaknat mereka termasuklah Presiden Iran.

Itulah sebabnya, saya benci pada Presiden Iran ini sebab dia juga melaknat sahabat dan ummul mukminin. Jika saya benci Dr mahathir kerana menghina janggut Rasullah s.a.w maka saya lebih benci pada orang yang melaknat sahabat dan isteri Nabi s.a.w. Dan saya yakin Rasulullah s.a.w tidak akan memberi syafaatnya kepada mereka yang melaknat sahabat dan isterinya dan juga tidak akan memberi syafaat kepada mereka yang menyokong golongan Syiah yang melaknat sahabat dan isterinya.


ALLAHU AKBAR!!
------------------------------------------------------
opps...maaf sbb lupa sebut..kita dok bicara ni merujuk kepada kepimpinan di Iran skrg...bukan kepada org2 awam mereka disana..walau memg ramai org syiah bersikap anti sunni tapi bukan semua..biarlah diskusi kita jelas..yg diperkatakan ialah ketua negara, rejim dan instrumen nya...

keduanya ialah sbb di Iran pun masih ramai muslim (sunni).. maaf saya lebih suka menggunakan istilah muslim dari istilah sunni sbb memg dah sepatutnya dan jelas maklum bahwa muslim sebenar ialah org2 islam yg mengikuti fahaman dan aqidah ASWJ (sunni) shj....kerana bila disebut muslim sepatutnya kita dah terbayangkan mereka adalah org2 yg mempercayai aqidah dan fahaman yg terdapat dlm aqidah ASWJ.(mengasihi dan mencintai isteri2 Rasul saw dan sekelian sahabat Baginda serta tiada aqidah2 ganjil dan pelik sebagaimana syiah).selain mereka bukan Islam yg SEBENARnya..walau adakalanya mereka juga claim sebagai muslim....sama mcm Qadiani dll...yg masih mahu mengaku muslim!! adapun syiah memg mereka sndiri suka digelar syiah..mereka tak pula menamakan diri mereka muslim...maka tidaklah salah jika kita berbuat begitu..


kepada semua ahli TKO yg ada hati nak join syiah..lihatlah di sini perangai kejam pelik dan gila dari asuhan syiah Syria yg menyeksa membelasah tahanan mereka dgn menyuruh mereka sujud kepada gambar presiden dan juga menyebut kalimah2 kufur terhadap presiden mereka:




video



ALLAH PASTI MEMBALAS KEJAHATAN SYIAH!!

http://www.tranungkite.net/v11/


21 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ish3., penuh dgn sentimen kebencian.. saya nak tny saudara, antara Yahudi dengan Ajaran Sesat, yang mna dulu patut kita hapuskan? kat dalam al-quran sendiri menyatakan Israel nie ialah musuh UTAMA orang islam. UTAMA tu maksudnya didahulukan. So lebih baik kita bekerjasama/sokong Iran memerangi Israel dahulu, sebelum kita nk menentang Iran habis habisan. Sebab Iran adalah satu- satunya negara yang kuat dari segi ketenteraan yang SEDANG MENJATUHKAN Israel. Walaupun dari segi agama kita tak sehaluan dengan Iran, tetapi dari segi politikal dan matlamat kita sama =Perangi Israel!
    Kita pun takde maklumat yang betul2 kukuh yang mengamalkan ajaran sesat tu sebilangan kecil pemimpin sahaja atau kesemua rakyat Iran, sebab Iran adalah ahli anggota OIC yg dipengerusikan oleh Malaysia dulu. Mungkin yang 'mencipta' puak syiah tu rancangan Israel sendiri?? mungkin rancangan Israel untuk melagakan umat Islam dunia dengan Iran sbb Iran adalah negara yang kuat dari segi ekonomi dan tentera?? Kalau betul Iran tu sesat, kenapa SEMUA negara islam lain terima Iran untuk menjadi anggota OiC??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya saudara masih lagi tak faham tentang apa yg di ceritakan kejahatan Syi'ah dlm artikel di atas. Tolong lah faham kan apa itu Syi'ah sebenarnya. Mereka adalah musuh Islam. Iran adalah musuh Islam yg lebih berbahaya dari Israel sendiri. Israel sudah nampak akan helah ini. Mereka berpura2 menyatakan permusuhan antara Iran dan Israel. Tapi hakikat sebenarnya mereka adalah sahabat yg ingin sama2 memusnahkan Islam. Baca lah kisah Syi'ah laknatullah ini betul2 saudara.

      Delete
    2. Syiah manusia yang sombong pada Allah.. laknat syiah

      Delete
    3. Syiah kalau betul kenapa mencela dan menghina para sahabat dan isteri nabi Muhd saw.Dan lagi mana ada nikah mutaah selepas Nabi wafat.Yang tak ada dalam Islam jangan ada adakan dan tokok tambah.Saudara ni dulu dari kecil pegangan Ahli Sunnahkan kepada mesti sekarang pegang pada Syiah.Dah terang terang Jakim cakap Syiah dah menyimpang kenapa bodoh dan tolol sangat no.

      Delete
  3. @esc kelantan
    apakah saudara tidak jelas dgn artikel di atas?
    IRAN TIDAK AKAN MMERANGI YAHUDI!
    apa gunanya kita sokong syiah jika dorang hanya berpura2?

    Allah telah menunjukkan yg mana atau yg haq dan yg mana yg batil dalam situasi di Syria.
    ternyata Iran menyokong pembunuhan rakyat syria.
    jadi sokongan kpd Iran hanya membawa kpd kematian umat islam sendiri!

    p/s jgn percaya dgn media yg menguar2kan konflik iran-israel. Itu hanya helah utk mengangkat Iran sbgai "hero" umat islam.
    sama seperti syria, sebutir peluru tentera syria pun tidak pernah melepasi sempadan israel sejak zaman Hafiz Assad lagi (bapa Bashar)...

    ReplyDelete
  4. izinkan saya copy paste laman ni kat blog saya yerr..terimakasih.

    ReplyDelete
  5. kalau yang menyokong kerajaan assad tu iran, kenapa yang menaungi fsa rebels tu amerika dan arab saudi?? arab saudi dan amerika malah turkey yang ahli nato tu kan semua satu puak dengan.... jeng jeng jeng.. israel.. baca dan hayati firman Allah taala dalam surah al maidah 51.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara sakit, sudah jelas Iran sdg bersekongkol dgn regim Basyar membunuh rakyat Syria berfahaman Sunni. Tapi tidak ada bukti Amerika bersekongkol dgn FSA malah tidak ada bukti langsung. Yang ada hanyalah moral support oleh Amerika tanda belas kasihan atau atas dasar "Human Right" sahaja. Arab Saudi adalah pemimpin Islam Sunni, maka wajib lah mereka menolong org2w Sunni yg sdg di zalimi di bumi Syria skrg.Turkey juga amat bersimpati atas apa yg berlaku di Syria, mereka adalah jiran terdekat. mana boleh mereka berdiam diri melihat pembunuhan demi pembunuhan keatas umat Islam Sunni? Berfikirlah secara logik wahai saudara. Terima kasih

      Delete
    2. Susah la kalau tak sudah-sudah nak kate syiah sedara kite,x nampak ke bute ke buat2 bangangang ke bajet bagus ke,cuba la paham betul2 syiah ni dah bukan islam lagi,,,,,bukan aku yang cakap qadrawi yg cakap....syiah bkan sedara kite!!!!!

      Delete
    3. Sedara kite dah terang2 kene pancung kat sane.....ade lagi ke budak2 sunni yang masih nak berkonon kate syiah tu sedara kite......

      Delete
  6. Betul tu..musuh yg patut dihapuskn ialah musuh dlm islam itu sendiri
    .yang jelas Syiah agama sesat dan diasaskn org yahudi.

    ReplyDelete
  7. sunni syiah yang benar biar allah saja yang menilai yang wajib bagi muslim adalah bekerja ,iran saat ini jelas melawan israel maupun usa kalau saudi qatar bahrain jelas jadi pangkalan saya tak akan bela saudi cs yg sibuk buat adu syiah sunni, masalah suriah akan menjadi tanda kelompok mana yang berjuang demi saudara muslim, ada kantor hamas di saudi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi satu barua x paham2.....lu syiah punye orang ke??? lu kaji usha p tgk berapa ramai budak2 sunni kite(kalau lu sunni la) kene bunuh ngn orang syiah...sedare ke kalau dah sampai berbunuh2 ni....

      Delete
    2. sdr joko kalau gak ngerti dan tiidak tahu sejarahnya syiah jangan coment deh memalukan, diam aja dulu banyak baca sejarah, kalau dah ngerti dan faham baru coment....

      Delete
  8. Wahai saudara dan saudari yang dirahmati Allah swt... Buka lah mata mu dan percayalah bahawa Iran @ syiah dan yahudi sedang membunuh orang Islam yang berpegang dengan al quran dan sunnah... Ketahuilah Syiah bukan Islam kerana menjadikan Ali r.hu sebagai tuhan mereka... Bangunlah wahai Ahlus Sunnah... Mereka sedang membunuh saudara2 kita di Syria ,Pakistan, Bahrain dan Iran sendiri... Semoga Allah swt memberkati saudara penulis kerana membongkarkan perkara yang benar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua ade kat belakang lu bro......
      lu cari ramai lagi orang kasi tau ini benda,
      sama2 kite bikin kerja...

      Delete
  9. kesederhanaan seorang pemimpin seperti ahmadinejad sangat bertolak belakang dengan apa yang di isukan, ketika berdebat membela islam di stasiun tv fox chnel, bbc, cnn sungguh jelas bahwa ahmadenajad sangatt cinta islam. smoga saja ini hanya cerita belaka. di lihat dari keseharinnya ahmadenajad adalah pemimpin yg taat dalam agama. sholat 5 waktu dengan gerakan yg sesuai apa yang di ajarkan Rasulullah saw. tidak ada yg menyimpang dalam menjalankan sunnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pukimak babi barua lu....
      5 waktu ka???
      lu ade pernah dgr sunni punya orang DOA,sumpah kaum sendiri ka??? lu bodo la bodo punya melayu kalau lu ini mcm

      Delete
    2. harap maklum aja saudaraku....namanya juga orang gila...mana ngerti urusan agama....pakai baju dan celana aja udah bagus, gak telanjang...hehehehe

      Delete