Tuesday, August 17, 2010

Kenalpasti siapa Musuh kita.........apa masaalah kita....



Dengan tidak memahami siapa yang sebenarnya berkuasa, juga di mana kuasa sebenar terletak,
..umat Islam sudah banyak membazirkan masa, nyawa, hartabenda...kekayaan dan keamanan negara...






Di dalam menentukan siapa, dan di mana musuh kita berada, kita perlu memahami bahawa musuh kita sekarang bukanlah sebuah ‘negara’ dengan cara politik tertentu samada Komunis, Kapitalis, Zionis Israel, Sosialis atau regim sekular dan sebagainya, begitu juga dengan tenteranya dan sebuah bendera yang boleh kita kenali.

Mereka ini bukanlah sebuah ‘negara’. Mereka adalah International (Antarabangsa), berbagai rakyat negara-negara antarabangsa tetapi mereka mempunyai kuasa untuk merubah undang-undang mana-mana negara, dan mempertahankan hak mereka dengan tidak menjadi kuasa politik di mana-mana negara.

Mereka berkuasa dengan mengedarkan wang-wang kertas haram sementara simpanan-simpanan emas ( Gold Reserve) berada di tangan mereka, harga emas dipasarkan ditentukan oleh mereka, juga pasaran komoditi (bahan mentah) dimana kita melihat di mana semua bahan-bahan mentah dikuasai oleh mereka dengan cara membuat inflasi yang palsu ( Artificial Inflation ) dan bankrupsi.

Seorang pemuka Tabi’in yang besar, Sa’id ibn Musaiyab pernah menyatakan bahawa menyimpan emas dan perak daripada pasaran merupakan sebahagian dari kerja-kerja kerosakan di atas muka bumi.Keadaan masyarakat Islam Rasullulah s.a.w di Madinah Al-Munawarah adalah sebahagian dari mukjizat Rasulullah s.a.w kepada manusia sebagai contoh umat yang terbaik di setiap segi yang perlu diikuti oleh umat yang datang kemudian. Sangat jauh berbeza sama sekali dengan keadilan masyarakat Rasulullah s.a.w dengan jumlah hutang negara-negara pada hari ini yang berbillion-biliion dolar, terutamanya Amerika Syarikat dengan hutangnya yang sudah mencecah Trillion dollar kepada bank-bank milik persendirian telah menunjukkan betapa sifat kemanusiaan dan pemikiran sudah runtuh dan semuanya sudah menjadi masyarakat ‘riba’.

Kita tidak dapat lari dari kenyataan keadaan situasi sekarang dimana kita berada dibawah satu sistem yang global (sistem yang menyeluruh dan berpusat di bawah penguasaan Yahudi di seluruh dunia). Sekiranya kita membuka satu cabang dari keseluruhan sistem dengan perbankan tanpa faedah, sudah semestinya wang tersebut akan memasuki ke dalam sebuah sistem yang lebih besar dan bercampur aduk dengan proses riba secara menyeluruh (seperti sungai dan switch elektrik ).

Satu kemudahan pinjaman/kredit di satu tempat boleh melibatkan beratus-ratus bank dalam prosesnya dan duit-duit yang teredar di dalamnya sudah tentu berada didalam penggunaan saham riba. Akan tetapi apa yang berlaku, penglibatan Bank Islam tidak diketengahakan kemana duit tersebut akhirnya pergi!. Ini telah meberjaya membawa sikap membisu* didalam masyarakat.

Salah satu lagi kenyataan yang sudah disimpulkan ialah cara Bank Kuffar ini memberi satu pengisian terhadap satu ‘kekosongan’ di dalam ekonomi. Mereka berselindung disebalik rluan pembangunan dan kemajuan seolah-olah sekiranya tidak ada bank tidak akan ada ‘kemajuan’, kerana tidak ada wkepeang untuk pinjaman projek pembangunan dan seterusnya akan membawa kepada kemunduran. Siapa yang memperkenalkan kepada kita teori-teori tentang kemajuan? Tidakkah mereka yang sama juga yang mahu memerangkap kita.

Bank dengan caranya yang tersendiri adalah umpama anak-anak sungai yang mengalir kearah sungai-sungai yang lain di atas satu sistem riba yang bercampur aduk di dalam satu lautan haram. Bank juga terikat dengan ‘Bursa Saham’ yang juga kawan dan musuhnya. Di bawahnya terletak keseluruhan sistem pasaran ‘komoditi’ ( bahan mentah ), pasaran ‘saham’ dan juga pasaran ‘matawang’.

Negara-negara Arab sudah pun merasai kuasa ‘magik’ (silapmata) manipulasi pasaran saham dan bursa saham. Pada satu ketika dahulu nagara-negara Arab mempunyai kuasa politik dengan kuasa menetukan harga minyak. Tetapi mereka-mereka yang menguasai pasaran hanya mengambil masa setahun sahaja untuk membuat penilaian semula ke atas harga minyak yang sama sehingga penurunannya membawa kepada negara-negara minyak yang sama hampir kepada bankrupsi.

Apa yang digambarkan kepada kita hanyalah kejatuhan mendadak nilai saham seperti ‘crash 29’ di Bursa Saham seluruh dunia padahal merekalah yang menjadi arkitek yang mudah mengira dari awal lagi bagaimana untuk memperolehi keuntungan daripadanya. Adalah suatu perkara yang pelik, bagaimana golongan Modenis yang sanggup memerangkap kita dengan ‘bank Islam’ mereka, sedangkan ini akan membawa harta umat Islam terjun kedalam Bursa Saham dan Pasaran Tukaran Komoditi yang terang-terang sistemnya bertentangan dengan Al-Quran dan Sunnah.

Kita tidak ada pilihan lain, melainkan mengkategorikan keseluruhan sistem kewangan yang ada sekarang adalah riba. Ini memasukkan keseluruhan sistem yang berangkaian dengan sistem dan Mega-Bank ( I.M.F Bank Dunia dan lain-lain), Bursa Saham dan lain-lain bentuk perniagaan yang dijalankan mengikut protokol-protokol mereka. Ini tidak lain dan tidak bukan hanyalah kuasa yang dimiliki dengan cara riba, mereka ini memerintah dunia dengan organisasi dan pegawai-pegawai mereka yang bertaburan dimerata-rata tempat dengan sistem bank, terkunci bersama-sama dengan apa yang dipanggil kerajaan ‘Demokrasi’ dan agensi-agensi serta boneka-boneka yang menjadi Diktaktor yang memerintah negara-negara yang berhutang, yang menjadi pelanggan kepada mereka.

Ini semua kita boleh memahaminya secara rasional tanpa kita membuktikan teori-teori konspirasi (rancangan jahat) atau pertubuhan-pertubuhan sulit seperti Freemanson, tetapi elemen-elemen ini juga ada peranannya disebalik tabir sebagaimana yang dapat kita lihat pada skandal-skandal yang berlaku yang melibatkan gereja Katolik. Mafia dan sistem penguasaan kerajaan Itali (dalam bentuk baru penguasaan mereka terus berjalan).

Keadaan masyarakat sekarang, kita melihat bagaimana ekonomi dan dunia perniagaan didalam lintas melintas antara politik dan dunia politik merupakan gambaran sebuah panggung wayang kepada kita, satu arena yang mana orang ramai dipertontonkan isu-isu peribadi di dalam parti-parti politik dan krisis di antara parti-parti politik. Ini berjaya menutup, mereka-mereka yang menjadi dalang yang sebenar, sedangkan isu yang sebenarnya yang harus kita lihat ialah masalah wang. Bagaimana aktiviti mereka di dalam perbankan, meminjam dan mengambil harta dengan metod tersebut, harta dalam bentuk emas, perak dan ketuanan dengan memiliki syarikat-syarikat pengeluar barangan juga dengan cara memiliki tanah. Bankrupsi bagi bank hanyalah suatu cara dan jalan bagi memiliki harta milik peribadi orang ramai dan juga seperti yang berlaku kepada orang kaya sebelum penubuhan bank secara sempurna.

Perbankan antarabangsa adalah sistem tanpa ketaatan kepada mana-mana negara atau mana-mana institusi yang diperbadankan oleh kerajaan. Mereka ini adalah parasit ( pohon tumbang) dengan cara riba mereka, meninggalkan dan menggunakan agensi-agensi kerajaan dan antarabangsa yang berkepentingan politik dan ekonomi semahunya mengikut kehendak mereka, juga dengan identiti mereka yang dapat dilihat dengan menggunakan Bank-bank cawangan, Bank Nasional, Bank Negara, Konglomerat. Mega-Bank dan institusi-institusi Bangsa –bangsa Bersatu untuk kepentingan mereka.

Semuanya ini telah membawa kearah perkembangan penubuhan Korporat Multi-Nasional (Syarikat besar Antarabangsa) dan menggunakan metod supranational (di luar batasan kenegaraan) yang akhirnya telah berjaya mengenepikan apa yang dipanggil kuasa politik dan ekonomi negara. Sebenarnya faham yang mengatakan bahawa negara berkuasa (berdaulat), sudah tidak ada realiti lagi sejak perjanjian Bretton Woods selepas perang dunia kedua yang membawa kepada penubuhan Bank Dunia dan International Monetary Fund ( Tabung Kewangan Antarabangsa)

Janganlah kita dikhayalkan bahawa semua ini adalah dari sistem Kapitalis, di timur kita hanya berhadapan dengan bank milik kerajaan yang akhirnya tunduk kepada pemilik-pemilik Bank Antarabangsa. Bank Chase Manhattan mempunyai cawangan di Moscow dengan alamat: 1, Karl Marx Square, ini bukan menunjukkan yang mereka ini agen komunis tetapi yang sebenarnya slogan kapitalis demokratik Amerika dan komunis Russia hanyalah palsu belaka, ia hanyalah alat perniagaan untuk saingan peperangan perdagangan bebas dan cara untuk mendapatkan harta.***

Teori-teori yang canggih dalam istilah ekonomi direka oleh pakar-pakar ekonomi yahudi di tempat-tempat penguasaan intelektual mereka di universiti-universiti utama di dunia. Dari tempat yang sama. Falkuti Pengajian Islam yang direka oleh mereka dalam masa 10 tahun, mereka telah berjaya memaksa kerajaan negara umat Islam mendapatkan pengiktirafan sebagai bukti Ilmu Islam di universiti-universiti tempatan, sedangkan ini tidak lain dan tidak bukan telah menunjukkan kebodohan kepada mereka kerana akan lahirlah generasi ‘duktur-duktur’ yang menjadi agen-agen mereka secara diam-diam atau terbuka samada sedar atau tidak. ‘Duktur’ Islam tidak lain tidak bukan hanyalah golongan Modenis ‘Apogeletik’ ( sikap rasa rendah – minta maaf ) dengan bentuk Islam baru mereka yang tidak ada kuasa untuk melawan.

Allah s.w.t dan Rasulnya telah mengisytiharkan perang ke atas mereka-mereka yang menjalankan sistem riba. Di mana sahaja riba dijalankan disitulah Darul Harb. Tetapi Sayangnya ‘Duktur-Duktur’ telah mengatakan darul Harb sudah tidak ada lagi kerana tidak sesuai dengan ‘keadaan’ dunia yang berada dalam negara-negara berdaulat Statisme sekarang. Sedangkan apa yang kita lihat, musuh kita Banker-banker antarabangsa bergerak diseluruh dunia sebagai arena atau medan riba mereka, maka setiap tempat tersebut, maka di situlah darul Harb.

Daripada perisytiharan perang tersebut dapat kita melihat bagaimana tanah-tanah jantung umat islam di negara-negara Arab telah dikaburi mata mereka oleh ulama-ulama modenis atas nama tajdid untuk membuat pembaharuan. Mengambil bahasa dan metodologi kuffar sebagai panduan daripada bahasa dan shariat Islam seterusnya ini membawa kepada pemahaman, mereka sudah tidak mampu berfikir sebagai seoarang Muslim kerana akhirnya mereka menjadi, samada golongan kanan (Rightists) yang mempunyai cita-cita politik dalam pilihanraya demokrasi berparlimen atau menjadi golongan kiri dengan radikal dengan cita-cita untuk membuat revolusi bagi mendapatkan kuasa.( gog magog -pny )

Sudah tentu revolusi adalah ciptaan pendita-pendita Yahudi yang bermodalkan gerakan revolusi perancis yang anti agama bersama-sama dengan penafsiran pengarang-pengarang Encyclopedia oleh golongan Yahudi elit dari Universiti Harvard dan M.I.T. Islam tidak akan berjaya dengan idea-idea luar seperti konsep revolusi, sosialisme, begitu juga dengan idea perbankan tanpa riba dengan wang kertasnya yang kosong nilainya dari penggunaan emas dan perak yang ada di dalam tangan.

Bukanlah satu perkara yang berlaku secara tiba-tiba kesan dari 100 tahun penulisan semula Islam sehingga membawa kepada perjuangan cara militan dengan bermodelkan gerakan rahsia Freemanson* untuk menjalankan serangan hendap dan ini bukanlah kali pertama dalam sejarah Islam!. Tragedi besar dari strategi ini, dengan pembunuhan ramai pemuda-pemuda Islam tanpa sebarang kejayaan yang dijanjikan oleh Allah s.w.t bagi mereka-mereka yang benar-benar berjihad dijalannya, dengan mereka menafikan peranan cara ulama yang dimiliki perjuangan cara salaf yang asal, mereka mengambil sistem politik cara barat yang diasaskan atas politik individu.

Dengan tidak memahami siapa yang sebenarnya berkuasa, juga di mana kuasa sebenar terletak, masyarakat sekarang yang dikuasai oleh sistem Bank dan Korporat-korporat dengan sistem saham mereka telah menunjukkan batapa jahilnya kita sehingga yang menjadi matlamat ialah untuk membunuh Presiden ataupun Perdana Menteri. Kita sudahpun meninggalkan model gerakan yang ditunjukkan oleh Rasulullah S.A.W. fungsi ahli-ahli politik kuffar ialah mengenengahkan personality politik ( menyaingi politik peribadi) telah menjadi bahan tontonan sedangkan ‘pencuri-pencuri’ harta dan bahan mentah merompak dibelakang.

Sejarah telah membuktikan betapa pembunuhan seorang Presiden Amerika Syarikat tidak akan meniggalkan sebarang kesan keatas pasaran dan nilai matawang dolar*. Apabila politik dijadikan perangkap untuk mengenali aktivis-aktivis masa hadapan, sementara itu pula institusi-institusi kenegaraan telah diiktiraf sebagai satu benda yang suci yang tidak pernh lansung dipertikaikan ( sistem birokrasi, parlimen, pecahan kuasa logislatif, eksekutif, kehakiman dan perlembagaan).

Kedaulatan negara hanyalah suatu kuasa politik yang digunakan untuk mengawal orang ramai. Bendera-bendera negara adalah untuk kegunaan diarena-arena sukan dan perarakan awam. Pada realitinya semua ini hanyalah propaganda dan semangat retorik kebangsaan semata-mata.

Apabila kuasa-kuasa baik memasukkan saluran mereka ke dalam politik, ia bukan lagi menjadi sebuah badan berasingan tapi sebuah gergasi yang tidak mempunyai sempadan undang-undang lagi, tetapi apa yang berlaku ahli-ahli politik yang gagal diminta membuat pembayaran dan penjadualan semula hutang mereka. Sebenarnya kerajaan hanyalah sebuah demokrasi yang baik hati kepada kuasa dominan bank dan diktator-diktator ke atas rakyat miskin yang terus menggadaikan bahan-bahan mentah untuk ditukarkan dengan perhambaan hutang kepada Bank-bank. Ini sangat penting bagi para Mujahidin mengenal siapa musuh mereka dan jangan membuat kesilapan bahawa perang ini bukanlah dengan sebuah negara dan ketuanya yang boleh ditunjuk.

Walaupun dalam usaha ini, mereka menonjolkan ketua-ketua dan negara-negara untuk mengalihkan pandangan dan memerangkap tentera-tentera Islam. Jihad mestilah dilaksanakan di mana sahaja musuh berada. Ini bukanlah ditujukan kepada personaliti, tetapi terhadap suatu method (sistem) dengan Deen mereka beserta tokong-tokong mereka (bank-bank), dengan ayat-ayat suci palsu mereka. (data-data bank) dengan ‘magic’ silapmata mereka, berbillion-billion memerangkap negara-negara miskin sebagai korban bagi segolongan elit yang kecil yang mempunyai kuasa tanpa had.

Elit yang kecil ini, sebahagian besar dari mereka adalah Yahudi, dan yang lain adalah kuncu-kuncu kristian mereka yang tidak ada undang-undang. Kepada merekalah jihad-jihad kita(SEHARUSNYA - peny ) dituju dan menghancurkan sistem mereka yang keparat itu.

Bagi para aktivis, masalah pertama yang sangat susah ini mestilah diambil kesimpulan(pokok masaalah dikenali dahulu -peny ). Kita mesti ingat kuasa media dan surat khabar yang diarah untuk mengaburi aktivis-aktivis kapada dua boleh pihak, kiri atau kanan, pemerintah atau radikal, juga sebagai pembebas hak-hak buruh, wanita dan sebagainya. Ini semua sabagai alat untuk menyalurkan aktivis-aktivis kedalam saluran-saluran yang tidak akan meninggalkan sebarang kesan kepada mereka sedangkan nyawa aktivis-aktivis sudah dituju oleh mereka.**

Untuk berfikir dengan cara berpolitik adalah satu cara yang tidak ada hubung kait dengan mekanisme kuasa dalam masyarakat moden hari ini. Dan untuk berfikir dengan cara ‘berekonomi’ membawa kepada pemisahan antara politik dan ekonomi. Ditambahkan lagi dengan kuasa media, jadi dengan menumpukan pada satu cabang sahaja menjadikan seperti bermain dam sedangkan musuh kita bermain dengan chess. Kita hanyalah boleh bergerak dalam had-had tertentu sedangkan musuh-musuh kita mempunyai berbagai alat dan jalan pergerakan yang tidak kita faham, kerana tidak mengetahui cara permainan mereka.

Negara yang berdaulat dan berkuasa ini tidak ada lagi konsepnya pada hari ini. Ini adalah zaman di mana struktur rangkaian antarabangsa dengan elemen-elemen korporat bergerak di atas melebihi, ‘undang-undang’ mana-mana negara, meliputi saluran kerajaan-kerajaan, rejim-rejim, konglomerat, multinasional, dan bank-bank. Pergerakan yang dikuasai mereka bergantung kepada penilaian nilai-nilai di pasaran dan pergerakan pasaran tersebut.

Nilai wang kertas, nilai bahan mentah, pasaran akan datang. Bursa saham, semua adalah permainan di dalam tangan sistem perbankan sedunia. Sistem ini meenguasai produktiviti korporat dan mentukan bahan apa yang harus dikeluarkan. Bahan pengeluaran mereka yang paling menguntungkan ialah senjata yang berteknologi tinggi.

Dengan pasaran senjata-senjata merbahaya memberikan pulangan keuntungan yang cepat. Sistem ini tidak ada penilaian kemanusiaan, ia perlu kepada peperangan sentiasa di mana sahaja, dengan ketakutan berlaku perang nuklear dengan mereka menguasai kedua-duanya pasaran dan aktiviti politik masa pendek.

Sistem bank berbentuk piramid dengan struktur yang bersatu. Piramid berkesan dengan sumbangan orang awam dalam akuan mereka yang berada di atas piramid.
Idea yang mengatakan dengan adanya perbankan tanpa faedah mestilah diketepikan kerana sudah tersilap. Sebenarnya kamu menguatkan lagi musuh dengan memberi mereka wang. Pengeluaran wang oleh imigran miskin. Turki di German boleh dengan segera membawa keruntuhan kepada bank-bank Berlin. Tetapi mereka juga dikaburi pemikiran mereka dengan ‘Perbankan Islam’ oleh tokoh-tokoh pertubuhan Islam modenis yang cuba membawa Islam ke dalam sistem bank. Suatu yang hanya boleh dibuat dengan mengorbankan dalil yang terang dari Al-Quran.

Tidak ada kedudukan yang ‘bersih’ dalam sistem perbankan. Sekiranya kamu menggunakan wang kertas kamu adalah sebahagian daripada tiang-tiang yang mengukuhkan sistem tersebut. Hanya dengan menghancurkan super strukturnya sahajalah baru dapat kita berdepan dengan secara terbuka dengan syaitan-syaitan sistem kewangan dan metod riba.

Pada hari ini kerana ketamakkan kuasa dengan kekayaan ‘petroldollar’ yang diberikan kepada pemimpin-pemimpin Arab, wang kertas kosong diberikan yang akhirnya terpaksa ditukarkan dengan pembelian senjata yang begitu banyak untuk mempertahankan bahan mentah mereka?. Siapa sebenarnya yang mereka pertahankan dari perompak?. Atau siapa perompak yang sebenarnya? Semuanya hanya satu khalayan bagi mereka, sebagai orang kaya dan berkuasa.
Begitu juga dengan ‘pembangunan’ palsu, apa yang dapat. Kita lihat kemiskinan, penyeksaan dan perhambaan kepada kuffar di atas janji-janji pembangunan dengan jumlah wang kertas berbillion-billion yang mengaburi mata pemimpin dan pemuda-pemuda dengan sistem pendidikan Universiti mereka.

Pemuda-pemuda Islam diajar bermbuat baik dengan Yahudi dan Kristian, dia diajar supaya jangan jadi fanatik, jangan berkhayal dengan cita-cita negara Islam yang teorakratik. Ini semua bahasa mereka untuk menguji kita, bertujuan untuk melemahkan kita dan memalingkan kita dari ,melakukan sesuatu.

Lihat pada perbuatan mereka, apa yang telah mereka lakukan kepada kemanusiaan. Mereka telah menghina kaum wanita dan menurunkan martabat mereka di atas nama kebebasan (women ‘a lib). Lihat bagaimana mereka memusnahkan institusi perkahwinan anak-anak tidak mendapat kasih sayang, keadaan fitrah yang asal lelaki dan perempuan menjadi kacau (Aids, homoseks, lesbian). Setiap aspek kehidupan manusia diperniagaan semata-mata untuk kebendaan sehingga sifat kemanusiaan sudah tidak ada lagi, oang orang tua tidak dipedulikan, semuanya ini adalah hasil atas nama ‘kemajuan’ dan ‘pembangunan’ mereka. Kerja kuffar adalah penjara, pembunuhan beramai-ramai, penyiksaan dan ketakuatan kepada orang lain. Hanya mereka yang berjuang dijalan Allah atas petunjuk sunnah Ar-Rasul s.a.w sahaja yang dapat menewaskan mereka.
Satu perkara yang perlu kita ketahui ialah apabila orang-orang kuffar menerima mereka kerana bukan sahaja menerima keadaan yang ada dengan ‘all right’ (tidak ada hubungan) bahkan sangat menyanjung tamadun barat yang menjadi deen cara hidup musuh. Dengan berolahraga Olympic dengan budaya musyrikin penyembah api adalah suatu yang tidak boleh diterima sama sekali, begitu juga dengan kelab-kelab bolasepak dan anjuran yang tinggi negara-negara Arab terhadap upacara tersebut telah menunjukkan betapa mereka sudah menerima cara hidup Ad deen dari musuh mereka sendiri.

Jihad harus dilaksanakan, perang ke atas kuffar darul Harb, perbatasan perang adalah bank-bank kafir dan sistem kewangan bersama-sama sistem-sistem sokongan yang berada di bawahnya. Kita telah menunjukkan betapa jihad yang berterusan telah diisytiharkan oleh Allah dan Rasulnya ke atas riba. Kita juga telah menunjukkan betapa kuasa politik dalam negara tidak lagi ada kuasa yang mutlak tetapi yang sebenarnya kuasa pada hari ini bergerak di luar penguasaan-penguasaan negara, bertindih dengan sistem-sistem dan metod-metod yang terkunci berangkaian antara saham bahan mentah, wang kertas dan mekanisme pasaran korporat dan pusat tipu daya mereka ialah bursa saham dan pasaran-pasaran sampingan di tempat-tempat yang terpilih dan terkenal di dunia.

Oleh kerana ‘timur dan barat’ pada hari ini mengikut sistem ini, maka tuan punya sistem ini adalah tuan-tuan kepada dunia hari ini. Mereka bukanlah suatau bentuk pengenalan yang boleh dikenali dengan ‘otak politik’ yang telah diajari sehingga intelek-intelek yang canggih pun gagal untuk melihat mekanisme operasi mereka. Orang ramai melihat pada ketua-ketua politik negara-negara pengeluar minyak tetapi tidak sedar tentang presiden Megakorporat di mana isu sebenar di sana adalah harta kekayaan minyak, di mana merekalah yang meletakkan ketua-ketua politik pada tempatnya pada permulaan (siapa yang meletakkan Shah Iran berkuasa dan siapa pula yang membuat keputusan mengeluarkan).

Kita tidak menafikan bahawa kuasa politik dalam kerajaan negara ada kuasa yang terhad, tetapi kita mesti ingat mereka adalah hamba-hamba yang sangat taat kepada kuasa sebenar yang tidak disedari yang diwakili oleh elit-elit bank, senjata dan bahan mentah yang tidak tersembunyi.

Apa yang perlu kita faham ialah sistem hutang, pinjaman trillion dollar dan pengumpulan hutang melalui bunga adalah bukti kepada realiti ke atas kuasa moden sekarang.
Adalah teori yang sangat mustahil untuk menumbangkan kerajaan moden ( statism ) pada hari ini dengan revolusi kerana ini adalah jalan penipuan yang dilakukan orang-orang Yahudi untuk menumbangkan kerajaan pra-struktur kristian.

Sistem kewangan berpiramid berganda merata di seluruh dunia, sedikit pun tidak bergoncang kekuatan mereka. Apa yang sebenarnya berlaku, setiap kekacauan yang berlaku, jauh dari melemahkan mereka, tambah menguatkan mereka lagi. Hanya serangan dalaman ke atas keseluruhan bentuk luaran sebagaimana yang kita lihat akan memecahkan piramid tersebut.

Imam Malik r.a. pernah berkata " Apa yang menjadi pembaikan (Islah) kepada generasi pertama , akan menjadi pembaikan kepada generasi terakhir ".

Tugas individu muslim ialah kembali kepada pekara dasar. Menghidupkan syariat berdasarkan model salaf al Madinah yng pertama. Yakni Khalifah, dengan setiap amir memerintah dengan syariah, awqaf (waqaf) - sistem kebajikan sosial dalam masyarakat Islam, zakat (diambil) oleh amil, menyegerakan pengagihannya kepada fakir miskin dan asnaf yang berhak. Dinar emas dan dirham perak, muamalat halal dari suq (pasar) yang tidak ada sewaan. Cukai terhad dari kharaj dan jizya keatas ahlul zhimmah ketika mana Allah memberi kita kekuasan untuk memerintah dan meluaskan tanah pemerintahan dibawah Islam. Para sahabat r.anhum bermodelkan Rasulullah s.a.w dari pekara kecil hinggalah pekara besar.

Imam Malik berkata " Ilmu adalah nur - cahaya yang Allah s.w.t letakkan mengikut kehendaknya, bukan kerana banyaknya riwayat ".

Menuntut ilmu bukan sekadar mendapat pengetahun, tetapi sebenarnya lebih dari itu. Rasullullah s.a.w telah merubah masyarakat di sebuah bandar, dan dari sana merubah seluruh Arab dan dunia. Mukjizat ini berterusan hingga sekarang. Generasi awal Madinah adalah kumpulan teras, ditarbiyah, mendapat ilmu dan membina tamaddun dengan bimbingan Rasullullah s.a.w . Generasi selepas itu belajar dari para sahabat, pengaliran ilmu tertumpu dan sangat jelas dari Madinah Al Munawwarah. Para sahabat meriwayatkan kepada tabiin dan seterusnya tabiin kepada tabiin at tabiin. Amalan salaf tiga generasi pertama ini merujuk kepada amal masyarakat Madinah. Semua generasi ini memperkayakan lagi rekod amalan ini dengan isu isu baru yang timbul , dengan mengikut ilmu yangsangat jelas dari Al Quran dan Sunnah.

Yang paling penting untuk zaman sekarang, rekod amalan masyarakat Madinah termasuk amalan berurusniaga tanpa riba, yang memberikan kekuatan dan kekayaan kepada umat Islam sebelum ini, sangat - sangat diperlukan hari ini. Amal masyrakat Madinah generasi pertama sendiri adalah bukti sunnah seperti hadis mutawatir yang diriwayatkan dari sebahagian besar sahabat kepada generasi selepas mereka.

Kelemahan umat Islam ialah kerana membenarkan ideoloji - ideoloji asing, dari Yahudi dan Nasrani menyelinap masuk, mereka telah meninggalkan siasah dan muamalat Madinah. Maka lahirlah evolusi demokrasi dan sistem kewangannya yang saling kait mengait antara satu sama lain.

Mereka diperangkap dengan istilah politik dan ekonomi moden yang direkacipta Yahudi di institusi terkenal dunia. Maka umat jadi buta tentang khalifah, Amriah, waqaf, kharaj dan jizyah dalam siasah mengurus umat. Mereka buta kepada muamalat Islam, tidak kenal, dinar dan dirham, qirad dan sebagainya.

by Ust Rafidi Hashim
-----------------------------


**peringatan besar kepada para aktivis...
***Yakju ma'juj = gog magog

2 comments:

  1. Tajuk asal :Pengajaran dari Sidi Syaikh Abdul Qadir As Sufi Al
    by Ust Rafidi Hashim
    ( sudah terpadam )

    ReplyDelete
  2. Pengajaran dari Sidi Syaikh Abdul Qadir As Sufi Al Murabit

    ReplyDelete