Monday, October 31, 2011

Islam Malaysia Akan Di Ratah Sehingga Pupus?

Monday, October 31, 2011

Pensyarah Kanan Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) Dr Ridhuan Tee Abdullah menegaskan perlu ada ketegasan dalam melaksanakan Islam, termasuk dalam isu pelaksanaan hukum hudud.

"Tidak boleh terlalu bertolak ansur kerana, jika tidak, kita akan ditolak secara beransur-ansur," kata penceramah terkenal itu.

Katanya, jika perkara itu dibiarkan, orang Melayu dan Islam yang dilindungi perlembagaan akan diratah dan dimamah oleh "gerakan hak asasi manusia" yang diibaratkannya sebagai "wabak komunis".

"Percayalah, jika orang bukan Islam, sudah lembut dengan Islam, sudah tentu persepsi mereka terhadap Islam sudah mula kendur. Ini tidak, sebut sahaja Islam, akan ditentang daripada pelbagai sudut, sedangkan Islam tidak bersangkut-paut pun dengan mereka.

"Lebih-lebih lagi, kita tidak pernah campurtangan dalam hal ehwal agama mereka. Kenapa mereka begitu berani? Pasti ada gerakan lain di sebalik keberanian ini," tulis Ridhuan dalam blognya yang mengulas isu pelaksanaan hudud yang cuba dilaksanakan Kelantan.

Mantan ketua polis negara Tan Sri Rahim Noor (kanan) dilapor memberi amaran berhubung kebangkitan gelombang hak asasi manusia yang dibimbanginya akan "merombak dan menghakis dasar yang dipersetujui bersama."

Menyokong kenyataan Rahim itu, Ridhuan mendakwa ramai yang berselindung di sebalik gerakan itu melalui "perancangan jahat" untuk menghapus dan melunturkan kesucian agama Islam.

"Jika gerakan ini tidak dibendung, tidak mustahil nanti ia akan merosakkan sesebuah peradaban sesuatu bangsa dan negara, terutama negara yang berasaskan kepada sistem kenegaraan Melayu ini. Gerakan ini sedang berlaku di Malaysia.

"Atas nama kebebasan, mereka mahukan kita mengiktiraf apa jua yang dirasakan sesuai dengan cita rasa dan keseronokan manusia, termasuklah memurtadkan Melayu Islam yang dilindungi oleh perlembagaan," coretnya lagi.

Berbuat baik, biarlah berpada-pada. Terlebih tolak ansur, akan di pijak kepala.

Sumber : Media Cyber

links :Bishop Paul Tan and The Poltical animals

No comments:

Post a Comment