Sunday, April 27, 2014

Sekitar Hudud




SEKITAR HUDUD:

Tahniah kepada Arab Saudi, berjaya menjadi antara top 10 negara paling selamat dan satu-satunya negara Islam dgn indeks jenayah paling kurang di dunia tahun 2014.

Perhatikan komen pasukan analisis yang mengatakan bahawa kejayaan Saudi ini adalah disebabkan undang2 hudud dan juga ekonomi Saudi yang mantap. Sememangnya jika dilihat semua top 10 negara terselamat dalam ranking ini, kesemua mereka adalah negara kaya raya dan maju.

Tetapi apakah faktor sebenar Saudi berjaya berbanding negara pengamal 'hudud' lain seperti Pakistan, Iran, Afghanistan, Sudan dan Libya yang jauh di tangga bawah ranking tersebut?

Saudi berjaya kerana akidah rakyat mereka telah diluruskan. Tidak ada khawarij malah syiah adalah minoriti yang hidup dalam ketakutan di Saudi. Tidak ada bomoh, tidak ada khurafat dan mereka sangat-sangat anti-bidaah dalam urusan agama. Mereka membasmi syirik sehabis-habisnya!
Itulah sebab Saudi berjaya kerana akidah mereka murni dan rakyat mereka bertakwa kepada Allah.

Jika tidak ada rasa takwa (takut) kepada Allah, buatlah hudud mcm mana pun, rakyat tetap lakukan jenayah!

Pemurniaan akidah dan kemantapan ekonomi ini merupakan satu pra-syarat sebelum hudud boleh dilaksanakan secara efektif di mana2.

Kalau presiden parti Isle boleh keluar kenyataan terima syiah dan khawarij dalam parti Isle yang mana ini adalah persoalan akidah yang sangat besar, hudud tidak akan berjaya malah hanya mendatangkan fitnah kepada Islam. Kerana tidak ada takwa lah, Serambi Mekah kita menjadi negeri juara HIV 3 tahun berturut2 di negara kita.

Apapun, kita mendoakan semoga pilot study perlaksanaan hudud berjaya di Kelantan memandangkan mereka mengaku telah bersedia dan semoga ia tidak mendatangkan fitnah pada Islam. Semoga ia berjaya dan hudud tertegak seluruhnya di negara kita, InsyaALlah. 
 
 
 

No comments:

Post a Comment