Sunday, April 28, 2013

Kit Siang: "Dah masa Cina DAP kuasai semua bandar besar"




Tun Dr Mahathir menyerang Lim Kit Siang sebagai membawa budaya "benci" di Johor yang aman dan hubungan antara kaum yang amat baik. Katnya dalam satu ucapan di Muar Johor tidak berapa minggu dahulu, Kit SIang mahu orang Cina membenci orang Melayu di Johor.

Tun M yang sudah berucap di Pulai dan Muar sepatutnya dijadualkan berucap di Gelang Patah malam semalam, bukannya di Putrajaya. Namun demikian, suntikan semangat dan penerusan serangan terkasa di batalkan. Mendengar pembatalan rancangan Tun M, Lim Kit SIang nak galak.

Sudahlah dikatakan orang CIna yang tidak mengundinya sebagai pembelot dan pemimpin masyarakat CIna diugut dan dituduh dengan pelbagai tuduhan [baca SINI] jika turun membantu kempen Dato Ghani Othman, Kit SIang menunjukkan keangkuhan dan cauvanis CInanya secara terbuka untuk berkata kini sudah sampai masanya kita (orang Cina) kuasai semua bandar-bandar utama di Malaysia.

Dia juga guna peluang ketiadaan Tun M di Gelang Patah untuk menyerang Dr Mahathir bertubi-tubi dengan pelbagai tuduhan-tuduhan palsu yang hanya propagdna tanpa bukti dan persaksian yang jelas.



Di sebuah majlis ceramah di Taman Maju Johor Baru, Kit SIang berkata Pakatan Rakyat, yang mana dimaksudkan sebenar sebagai DAP, telah kuasai semua ibukota di Malaysia. Kini sampai masanya untuk menguasai untuk DAP kuasai Johor Baru.

Katanya, DAP telah bertapak semalam 18 tahun di Kota Melaka. Begitu juga Seremban, Kuala Lumpur, Ipoh, ALor Setar, Pulau inang, Kota baru dan Kuantan. Tidak termasuk juga adalah Kuching dan Kota Kinabalu.

Lim Kit Siang kata, dengan penguasaan DAP di Johor Baru, DAP akan mengubah nasib Johor Baru. SUngguhkah DAP yang mengubah nasib bandar-bandar ibukota atau ianya dimajukan oleh kerajaan-kerajaan BN sebagai keperluan semasa dan rasa tanggungjawab untuk membangunkan negara tanpa kita bansa dan parti?

Kit Siang kata orang Cina boleh melakukan kejutan dan dia menyaurakan hasrat  DAP untuk memastikan tiga parlimen dan 6 DUN di menangi oleh DAP di Johor. Dengan kemennagn sebanyak itu, bagaimana DAP nak bawa perubahan melainkan hanya melakukan huru hara, berdemo dan melalak di media saja.

Dengan angkuhnya, dia kata kemenangan di gelang Patah akan jadi kubur untuk Tun Dr Mahathir. EH ... macam mana pula Dr Mahathir ada kenea mengena dengan Gelang Patah? BUkankah Ghani Othman yang bertanding? Bukankah Islandar adalah ide PM selepasnya dan bukan darinya yang hany amahukan tambak diroboh dan diganti dengan jambatan bengkok.

Kit SIang membuat cerita palsu menipu orang Cina seolah-olah dr Mahathir menguasai Najeeb dan Muhiyddin. Sibuk dia pasal hal ehwal urusan dalaman UMNO dan BN jika Dr Mahathir banyak memberi nasihat kepada kerajaan yang ada sebagai seorang yang nasihatnya amat dihormati seluruh dunia.

Sambial berteriak tidak tidak tdak kepada Najib, dia memanggil Tun Mahathir sebagai syaitan sedangkan Kit SIanglah syaitan perkauman yang tidak boleh ditolak sejarah.

Dia menuduh Dr M sebagai terlibat dalam skandal RM100 billion tetapi kalau disial siasat dan suruh jelaskan pasti tiada yang akan diterangkan dengan berfakta, jelas dan tanpa tipu helah dan pputar alam.


Kit SIang mahu PRU13 sebaga hukuman untuk Tun M dan jika PR menang, dia akan tubuhkan Suruhanjaya untuk siasat Tun M. Berapa banyak SUruhanjaya  dah ditubuh dan Dr Mahathir muncul sebagai witness dan taida satu pun dapat disabitkan sebagai kesalahan Dr Mahathir.

Dia turut mahu salahkan Dr Mahathir atas projek IC sabah sedangkan tanpa susah payah Dr Mahathir dapat jelaskan dan fakta membuktikan isu IC palsu Sabah hanya lebih besar kuah dari sudu dan sebenarnya salah Anwar Ibrahim yang menyeibuk diluar biidang kausanya.

Anwar kini disokong Kit Siang sebagai PM jika PR menang.

Kit SIang kata Tun M rampas hak rakyat CIna di Sabah dan Sarawak. Tapi Kit Siang akan terperanjat jika di ketahui bahawa taukeh CIna yang sokong DAP yang sebenarnya merampas hak dan kepentingan rakyat prbumi sabah dan sarak serta menindas rakyat asal Sabah dan Sarawak.

Dia meneruskan ceramahnya merepak mengenai jenayah di Johor yang mana ianya datang dari mulut idola keluarga Lim DAP iaitu Lee Kuan Yew yang sudah nyanyuk dan sakit tenat di Singapura sekarang. Dia kata SIngapura lebih selamat dari malaysia dan menyalahkan Menteri KDN.

Baiklah ... elok pihak polis guna saja ISa dan tangkap semua gangster SIngapura yang berkeliaran di JJohor Baru. Pasti Kit Siang akan bela penjenayah ini semua,

Lee Juga mengulang isu lama yang dah basi berkenaan judiciary yang mana Zaid Ibrahim yang kini adalah kaki botol, kaki kuda dan Melayu liberal yang diguna untuk menembusi pengundi CIna di gelang Patah.

Sebenarnya dalam Kit Siang menuduh BN dan UMNO sebagai bongkak, angkuh, dia patut sedar bahawa tuduhan utu memantul kepadanya kembali.

Tak payahlah nak kata DAP akan bawa politik baru yang tanpa perkauman jika DAP sendiri adalah pelupur perkauman dan anasir subversif yang mahu huru harakan negara ini sepanjang sejarah negara kita!


theunspinners.blogspot.com/2013/04/kit-siang-dah-masa-cina-dap-kuasai.html

No comments:

Post a Comment