Saturday, August 17, 2013

Ulama Saudi Peringatkan Perkembangan Syiah dari Para Pemimpin Rampasan Tentera Mesir :





Ulama Saudi Peringatkan Perkembangan Syiah dari Para Pemimpin Rampasan Tentera Mesir :

Syaikh Dr. Muhammad An Nujaimi, anggota Dewan Pakar Syari’ah asal Arab Saudi di Amerika memperingatkan negara-negara Teluk dari bahaya dan pemikirian Syi’ah (tasyayyu’) dari para pimpinan tentera Mesir. Ia beberapa kali menulis di akun Twitternya:

“El Baradei adalah orang yang beraqidah Syi’ah, sedang Hamdan Shabbahi adalah sahabat Hasan Nasratt. Iran telah membantunya dengan dana sebanyak USD 440 juta, pendiri gerakan Tamarrud adalah orang Syi’ah, dan Bablawi (Perdana Menteri hasil rampasan tentera Mesir) adalah juga orang Syi’ah. Tidak perlu ta’ziyah buat negara-negara Teluk. Sungguh aku telah dimakan pada saat Mesir dimakan.”

“Pada saat Baredei solat dengan posisi tangannya yang menjulur ke bawah, lalu ditanya: “Apa Anda sudah menjadi orang syi’ah ?” Ia menjawab: “Saya seorang Sunni secara luaran, tapi aqidah saya Syi’ah. Saya kira tidak perlu menolak aqidah saya.”

Syaikh An-Nujaimi juga menulis, “Saat Baredei mengumumkan aqidah Syi’ahnya, maka orang-orang mengkritiknya. Tapi ia menjawab: “Mendeklarasikan kebenaran demi kebebasan, kehormatan dan nilai-nilai kemanusiaan akan selalu berlanjut selama umur masih ada, dan revolusi akan menang.”

Lebih lanjut Syaikh An Nujamii mengatakan bahwa El Baredei juga punya saham dalam pendirian Husainiyah di Mesir dan kerap berhubungan dengan negara Iran melalui isterinya yang dari Iran, namun saat media massa mengungkapnya, El Baradei hanya diam.

Bahkan Syaikh An-Nujaimi menegaskan bahawa telah nampak tasyayyu’ (kecenderungan Syiah) dari jendral rampasan kuasa tentera Abdul Fattah As Sisi, sebagaimana beliau berpendapat bahawa As Sisi adalah seorang Syi’ah dilihat dari beberapa sebab:

1. Koalisi As-Sisi dengan El Baredei dan Bablawy sekaligus memilih mereka.
2. Menggerakkan intelijen untuk membentuk gerakan Tamarrud.
3. Kuatnya hubungan dengan Hamdan Shabbahi, rekan pemimpin Hizbullah Lebanon.

Terakhir ia kembali memperingatkan negara-negara Teluk untuk menyelamatkan Mesir dari Syiah, “Wahai negara-negara Teluk selamatkanlah Mesir dari Syi’ah!”

(Di petik daripada tulisan Shabra Syatila )
 
 
-----------------------------
 
 
  • Abu Basyer Jelaslah kepada kita bahawa ketua tentera Mesir dan koncu-kuncunya adalah Syiah laknatullah, mereka sanggup membunuh umat Islam yg tak berdosa samaada sedang solat atau sedang berdemontrasi secara aman. Agenda syiah telah buat MOU dengan Amerika , Zionis laknatullah untuk menguasai Mesir. Mereka telah nampak jelas bahawa Ikhwan Muslimin dan mujahidin di Mesir adalah mengancam keselamatan Iran, Syria, Israel dan Lebnon dan kepentingan USA di timut tengan. Arab Saudi telah dijadikan alat oleh Amerika untuk melaksanakan agenda Zionis-USA -Iran-Syiah-Syria-Lebnon, Arab Saudi telah menyalurkan dana berbillion untuk bersekongkol dengan musuh-musuh Islam .

    Abu Basyer Bagi orang Syiah darah umat Islam sunni adalah halal, itu sebab kenapaJeneral As Sisi , pegawai tentera Mesir dan polis dan barisan kabinetnya sanggup membunuh ribuan umat Islam sunni yg tak berdosa (kerana mereka adalah Syiah). Mereka merancang lebih besar lagi pembunuhan umat Islam, kerana nak menjadikan Mesir negara syiah dan bersekongkol dengan Amerika. Syiah Iran telah berjaya menghancurkan umat islam sunni di Iraq dan Iraq telah menjadi negara Syiah apabila Amerika melantik Presiden Iraq adalah orang Syiah. Jika Mesir dapat mereka kuasai akan lengkaplah 4 negara Presidennya orang syiah. Iran, Iraq, Syria dan Mesir. Ulama dunia telah memberi fatwa wajib umat islam mengembalikan Mursi sebagai Presiden dan kekalkan perlembagaan Mesir yg baru digubal dan disahkan oleh rakyat. Jiika umat Islam Mesir membiarkan Mesir dibawah pemerentahan tentera maka selagi itulah Islam akan hancur, umat Islam akan mudah dibunuh dan dibelasah oleh musuh-musuh Islam, Tentera Mesir anti umat Islam Palestin, mereka menutup pintu Rafah dan menyekat kemasukan pelarian Syria jelaslah bahawa tentera ini adalah sebahagian daripada agenda Syiah dan Zionis laknatullah.Mati mempertahankan Islam dengan berdemontrasi aman adalah syahid.

No comments:

Post a Comment