Monday, August 19, 2013

Gereja terbesar di Asia.. di Malaysia??

Gereja terbesar di Asia.. di Malaysia??
Tahukah anda bahawa gereja terbesar di Asia yang diberi nama 'Calvary Church' telah dibuka?? Tanpa menghiraukan bantahan orang ramai, pihak Kristian semakin berani bertindak dan mencabar negara Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

Isu ini telah dikupas 2 tahun yang lalu oleh Prof. Madya Dr Zainur Rashid Zainuddin dalam artikelnya yang bertajuk "APABILA UMAT, ULAMA' DAN UMARA' SEPAKAT UNTUK TIDUR"

********************************************

Rabu, 28 September 2011 - Adakah kita umat yang beragenda?

Sebagai perbandingan, Calvary Church setinggi 6 tingkat ini bakal (kini sudah siap dan telah beroperasi) menjadi kompleks gereja yang terbesar di Asia yang kini di dalam proses pembinaannya di Bukit Jalil.

Pada tahun 1972 dulunya, keahlian Calvary Church ini hanyalah seramai 120 orang tetapi kini telah menjangkau melebihi 7000+ ahli (hari ini mungkin lebih lagi daripada angka ini) di atas usaha gigih mereka.

Dengan motto ‘PREACH’ yang diimani dan dilaksanakan secara terancng, maka hasilnya semakin terserlah pada hari ini.

P-Preach the Gospel to ALL nations
R-Research and publish materials on church leadership and missiology
E-Encourage and train pastors, leaders and missionaries
A-Assist churches in developing their missions program
C-Conduct evangelistic rallies, missions and church growth conferences
H-Help coordinate relief projects for humanitarian needs globally

Sudah menjadi sunnah alam bahawa hasil dan kejayaan hanya akan datang dengan usaha dan pengorbanan. Maka perkembangan ini tidaklah begitu mengejutkan sangat.

Janganlah umat Islam menuding jari kepada mereka yang lain dengan berlakunya banyak kebocoran, keciciran dan kemurtadan di kalangan umat Islam tetapi tanyakanlah kepada diri kita sendiri tentang sumbangan kita kepada Islam yang diimani ini.

Toleransi agama bukan bererti bahawa semua agama itu sama taraf dan destinasinya (kesetaraan atau equality) sebagaimana yang diperjuangkan oleh pendokong pluraisme agama dan agenda kristianisasi global harus didepani dengan teliti secara bersama-sama.

Sikap mengkritik dan menyalak kepada orang luar tidak lain dan tidak bukan, hanyalah semakin melondehkan kelemahan diri umat Islam sendiri.

Para pemimpin samada dari BN & PR, para alim-ulama, pemimpin NGO dan umat Islam yang prihatin dengan harga aqidah umatnya mesti terus bekerja bersungguh-sungguh untuk memastikan agenda Islam terus diperjuangkan.

Prof. Madya Dr. Zainur Rashid Bin Zainuddin,
ISMA Cawangan Seremban
Blog: Peduli Ummah

* Dr Zainur Rashid juga merupakan Perunding Aman Palestin & Naib Presiden 1 I-Medik.

Sumber: http://www.ismaweb.net/v4/2011/09/apabila-umat-ulama’-dan-umara’-sepakat-untuk-tidur/

********************************************

Bahan bacaan lanjut:

Membongkar agenda Kristianisasi di Malaysia (Siri 1): https://www.facebook.com/photo.php?fbid=527141357323876

Membongkar agenda Kristianisasi di Malaysia (Siri 2): https://www.facebook.com/photo.php?fbid=527188140652531

Strategi Barat untuk membendung Islam: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=526936507344361

Demokrasi liberal: Strategi penjajahan baru Barat di dunia Islam: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=526940037344008
 

1 comment:

  1. Gereja besar tdk menjamin kristus ada di dalam nya, yg menjamin adalah prinsip hidup jemaat nya hrs rela pikul salib untuk mengikut Yesus Kristus Raja Segala Bangsa.

    ReplyDelete