Friday, July 1, 2011

BUKTI BERSIH DIDALANGI CIA~NED !!

Bukti BERSIH Didalangi CIA~NED !

AIDCNews -26/06/11 – Laman web National Democratic Institute atau ringkasnya, NDI mengesahkan bahawa yayasan demokrasi Amerika Syarikat itu menaja dan menyokong BERSIH di Malaysia.

“Program-program NDI di Malaysia ditaja oleh National Endowment for Democracy atau ringkasnya NED”, lapor laman NDI, www.ndi.org.

NDI diketuai oleh Madeline Albright, bekas Setiausaha Negara Amerika Syarikat yang pernah menjadi penyokong utama Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa bekas Timbalan Perdana Menteri itu dipecat UMNO pada 2 September 1998. Klik di sini dan sini

NDI adalah salah satu daripada empat cabang operasi NED.

Selain NDI, tiga cabang NED lagi adalah IRI (International Republican Institute), ACILS (the American Center for International Labor Solidarity) dan CIPE (Center for International Private Enterprise).

Allen Weinstein, pengubal dasar undang-undang NED mengesahkan operasi NED adalah seumpama operasi CIA yang pernah dilakukan sebelum ini.

Anwar Ibrahim dari Malaysia, merupakan salah seorang pemikir NED, badan yang bertopeng demokrasi didalangi Yahudi itu. Klik di sini, dan sini

Muhamad Rahimi Osman, bekas Setiausaha Sulit Anwar sebelum ini pernah menunjukkan bukti surat Ketua Umum PKR itu memohon dana daripada NED untuk menghadapi pilihanraya umum ke-12.

Salah satu bengkel NDI kepada AJK BERSIH dan parti pembangkang di Kuala Lumpur

Surat bertarikh 18 Jun 2007 yang ditandatangani oleh Anwar Ibrahim dengan alamat AIA di 585 Grove Street, Suite 135, Herndon, Virginia, 20170 dihantar kepada NED beberapa bulan sebelum PRU-12. Klik di sini dan sini

Hal ini diperkukuhkan lagi bantuan demi bantuan dari salah satu cabang NED, NDI yang membantu memperkasakan parti-parti pembangkang dan NGO-NGO Malaysia pro Anwar Ibrahim.

“Pada bulan Februari 2005, NDI melancarkan program di Malaysia untuk menggalakkan perbincangan terbuka mengenai perkara-perkara perundangan dan kerajaan serta untuk menggalakkan parti-parti politik supaya lebih telus, demokratik dan komunikasi dalam hubungan mereka dengan orang ramai.

“Program ini memupuk dialog antara parti- parti politik dan masyarakat awam (civil society) berkenaan isu-isu reformasi ke arah memperbaiki parti konstituen, mesej pembangunan dan kemahiran berkomunikasi”, lapor cabang NED itu.

Nurul Izzah bersama Liew Chin Tong (bertanda bulat), Pengarah Eksekutif REFSA, satu NGO badan pemikir DAP

NDI mengakui pihaknya telah mengadakan bengkel-bengkel dengan kerjasama sebuah NGO Malaysia yang dinamakan REFSA, salah satu NGO yang menjadi anggota BERSIH untuk melatih kepimpinan dan pengurusan organisasi BERSIH itu.

Latihan NDI dijalankan secara berkala di Malaysia, mulai dari tahun 2005, 2006 dan 2007 untuk menghadapi Pilihanraya Umum (PRU) Malaysia pada tahun 2008.

REFSA adalah nama singkatan kepada Pusat Penyelidikan Untuk Kemajuan Masyarakat (Research for Social Advancement), sebuah NGO Malaysia yang beralamat di 4A, Jalan Sepadu, Taman Bersatu, Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur yang dianggap badan pemikir DAP, diketuai oleh YB Liew Chin Tong, Ahli Parlimen DAP, Bukit Bendera, Pulau Pinang. Klik di sini dan sini

Selain REFSA, badan-badan NGO yang menganggotai BERSIH adalah Amnesty International Malaysia (AIM), All Women’s Action Society (AWAM), Centre for Independent Journalism (CIJ), Komuniti Masyarakat (KOMAS), Persatuan Kesedaran Komuniti Selangor (Empower), Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Women’s Aid Organisation (WAO), Writers’ Alliance for Media Independence (WAMI), Majlis Peguam dan lain-lain.

Mohamad Sabu dan Syed Azman wakil dari PAS mengadakan perbincangan dengan Ambiga Sreenevasan, Pengerusi BERSIH 2.0 dan Maria Chin Abdullah (EMPOWER)

Kebanyakan badan-badan NGO di atas disponsor oleh dana Yahudi, NED dan Open Society Institute (OSI), kepunyaan penyangak matawang Yahudi, George Soros. Klik di sini, sini dan sini

“Pada bulan Julai 2005, NDI menganjurkan bengkel peringkat kebangsaan kepada pemimpin parti untuk reformasi pilihan raya. NDI telah menjalankan bengkel-bengkel di seluruh Malaysia untuk menggalakkan reformasi pilihan raya dengan kerjasama REFSA (Research for Social Advancement), salah satu NGO yang menjadi urusetia BERSIH.

“Pada tahun 2006, NDI menjalankan bengkel untuk BERSIH yang memberi tumpuan kepada memperbaiki pelan tindakan setiap peserta atau parti politik organisasi tersebut .

“Pada tahun 2007, NDI dan BERSIH mengadakan beberapa siri bengkel di wilayah politik yang diabaikan di Sabah dan Sarawak untuk mendidik semula aspirasi berpolitik”, lapor laman NDI. Klik di sini

Sumber : Bukti BERSIH didalangi Cia~Ned !: ( http://www.anwaraidc.com/?p=13225 )

2 comments:

  1. Angela says:
    April 4, 2010

    Kepada Anwar pemimpin yang tolol lagi tuli…. Kamu, Anwar bin Ibrahim, yang dulunya sekolah MCKK, sepatutnya menghargai hasrat negara yang membantu kamu di dalam pendidikan, iaitu untuk membantu memajukan negara melalui tradisi Melayu yang ditanamkan ke dalam diri kamu. Tetapi kamu bukanlah orang yang excellent, kamu ke tingkatan 6 MCKK, jadi headboy, kemudian ke UM. Itu yang kamu lalui, tidak excellent dalam pengajian akademik. Di UM pun kamu tidak excellent, tetapi telah kemaruk dengan politik, bertindak kurang ajar di zaman Tunku, mengatur pelbagai tunjuk perasaan di atas arahan CIA. Cuma kamu tu ada sedikit kelebihan, iaitu pandai berhujjah – tetapi bukan sebab kamu excellent, tetapi sebab kamu KAKI KELENTONG. Kamu bukan excellent, ya, maaf, kamu bukan excellent, kamu adalah student mediocre sahaja. Kamu gunakan kelebihan yang satu ni, kononnya pandai berpidato untuk memukau audience, dan kamu gunakan kelebihan kamu ini untuk tujuan politik. Saya sudah perhatikan kamu sekian lama, kamu bukan excellent. Jadi kamu terpaksa SENTIASA bergantung kepada orang lain, kuasa2 luar, untuk backing kamu, dan mengangkat kamu. Kamu tidak sedar kamu telah diumpan, diperalatkan, dipergunakan, dilacurkan, dan kamu juga telah “ditanam” ke dalam UMNO oleh sponsor kamu untuk kamu mengambil alih kepimpinan negara – itu pun nasib la sponsor kamu tu pun kenal Mahathir. Sponsor kamu telah menjulang kamu, dan mereka perkenalkan kamu ke organizasi2 global elite yang berkuasa dan mempunyai jaringan seluruh dunia. Kamu sudah mula berjinak2 dengan mereka, dan akhirnya kamu TERLALU AMAT YAKIN YANG KAMU AKAN MENJADI PM MALAYSIA! Ya, kamu tidak yakin terhadap Allah – buktinya, ya, kamu sanggup menyokong penggunaan nama Allah oleh mereka2 yang syirik yang merupakan kumpulan2 yang backing kamu. Kamu boleh kelentong kat orang2 Malaysia (the average Malaysian) yang tidak tahu menahu akan perbuatan khianat kamu, dan penyokong2 fanatik kamu. Tetapi, dengan Kuasa Allah, tanpa disedari oleh ramai rakyat Malaysia, kamu TELAH DISINGKIRKAN – ini bukan kehendak rakyat Malaysia. Allah lebih MENGETAHUI dan MENYAYANGI kami2 yang lemah ini.

    ReplyDelete
  2. (smb)Kamu fikir kamu boleh jadi PM selepas Mahathir, TETAPI KAMU TELAH GAGAL. Tetapi kamu tidak give up, kamu cuba lagi semasa PRU12, dan kamu khianat Pak Lah. Alhamdulillah, segala perancangan kamu, segala wang ringgit yang kamu curahkan, segala sokongan Jesuit, CIA, CFR, Soros, Mossad etc, tetapi usaha kamu masih tidak behasil. Pakatan politik kamu mungkin telah mengurangkan majoriti 2/3, tetapi kamu gagal bentuk kerajaan. Itu adalah KEGAGALAN kamu untuk kali KEDUA. Tapi kamu tidak give up juga, kamu cuba rampas kuasa melalui Projek 16 September. Dan usaha jahat kamu itu ternyata gagal – dan yang buka tembelang mengenai hal ini adalah bekas orang kuat kamu sendiri, iaitu YB Zahrain, MP Bayan Baru. Saya pun dulu di Bayan Baru juga (masa kamu masuk UMNO tu dulu kamu baru bagi ceramah kat Masjid USM… bukan saya tak tahu, dan ramai yang datang tu adalah orang2 PAS! Dan kamu tinggalkan mereka macam anak ayam kehilangan ibu), situ memang kubu UMNO. Ya, kamu memang hebat melakukan kerja2 kotor ni untuk menjadi PM. SUDAH TIGA KALI KAMU GAGAL hai Anwar. Itu sudah cukup isyarat bagi kamu untuk bersara daripada niat jahat kamu. AKAN TETAPI, DISEBABKAN KAMU TIDAK JUGA MAHU BERTAUBAT (Karpal Singh pun cakap benda yang sama) dan kamu masih mahu teruskan juga, sedangkan Saiful sudah bersumpah laknat, dan kamu masih dengan agenda LGBTI, dengan agenda songsang Al Gore, dengan agenda Jesuits, agenda Mossad, agenda CIA dan CFR, maka, pada hemat saya, nanti akan tiba masanya kamu akan lihat sendiri betapa balasan yang akan menimpa kamu. Kami yang lemah2 ini hanya mampu berjuang melalui idea2 kami untuk dikongsikan dengan mereka2 yang cintakan tanah air, dan kami hanya mampu berdoa. Kami tidak ada sokongan global elite yang amat berkuasa dan amat kaya raya, kami hanya ada ALLAH yang kami tidak sekutukan dengan sesuatu yang lain. Jadi ingatlah, Allah is there all the time. Dan hidup ini hanya sementara, hanya dugaan, AKHIRAT JUGA YANG KEKAL SELAMA2NYA.
    Sumber :'Anwar Ibrahim sumber pemikir agensi Yaudi' http://www.anwaraidc.com/?p=1229

    ReplyDelete