Saturday, June 16, 2012

Hubungan Yahudi & SYIAH




Hubungan Syiah dan Yahudi


Soalan:
Syiah sudah berpengaruh di Malaysia. Adakah Syiah ini ada kaitan dengan Yahudi atau adakah ianya agenda Yahudi?
Jawapan:


Mudah sahaja, siapakah pengasas Syiah? Abdullah bin Saba, pengasas Syiah yang sejarahnya cuba dipadamkan oleh sebahagian daripada tokoh-tokoh Syiah. Walaubagaimanapun, sebahagian besar daripada tokoh mereka menetapkan akan kewujudan Abdullah bin Saba dalam sejarah kewujudan Syiah.

Tokoh-tokoh mereka sendiri mengiktiraf kewujudan Abdullah bin Saba yang merupakan orang yang pertama berkata kepada Ali bin Abi Thalib, “Engkau, engkau, engkau Tuhan!”

Beliau mempertuhankan Ali. Walaupun ia tidak datang dalam bentuk kelompok atau kumpulan, tetapi ia datang dalam bentuk ideologi melampau yang mengangkat kedudukan Ali bin Abi Thalib RA ke tahap yang tidak sepatutnya. Mengangkat Ali melampaui tahap kemanusiaan, mempertuhankan Ali.

Sebab itu kalau kita buka kitab Al-Milal wan Nihal Sejarah Perpecahan Ummat, kita akan dapati Syiah yang pertama adalah Syiah As-Saba-iyyah iaitu sandaran kepada Abdullah bin Saba.


Siapakah Abdullah bin Saba?

Beliau adalah Yahudi yang masuk ke dalam Islam bertujuan untuk merosakkan Islam dari dalam, digelar zindiq. Agenda mereka sejak dahulu lagi, mereka sangat benci melihat kejayaan dan kegemilangan Islam dan umatnya.

Jadi apabila kita katakan pengasas Syiah itu adalah Abdullah bin Saba, Yahudi, maka hubungkait Syiah dan Yahudi pasti ada, keduanya dari susur galur yang sama.

Bahkan akidah-akidah Syiah hampir sama dengan akidah Yahudi di dalam banyak hal. Dari sudut Imam Mahdinya, Syiah berbeza dengan Ahlu sunnah wal jamaah tetapi hampir sama penceritaan Imam Mahdi Syiah dengan Imam Mahdi Yahudi. Hampir sama penceritaan Dajjal versi Syiah dengan Dajjal versi Yahudi.

Bahkan disebut oleh Nabi SAW, yang akan menjadi tentera Dajjal adalah 70,000 orang daripada Ashfahan (Al-Fathur Rabbani Tartib Musnad Ahmad). Asfahan itu di Parsi. Siapakah mereka? Ulasan Al-Imam An-Nawawi rahimahullah dan ulama-ulama kontemporari, mereka itu adalah golongan Syiah Rafidhah.

Yang duduk di UiTM ini ada beberapa pelajar yang dikaitkan dengan Syiah dalam UiTM. UiTM mesti ambil tindakan tegas. Ini adalah kempen yang penting, kempen anti-Syiah. Kita tidak boleh biarkan ideologi mereka masuk ke dalam minda-minda masyarakat kita.

Kalian adalah mahasiswa, kalian mampu membuat analisa. Di hujung jari sahaja kalian mampu mengenalpasti antara kebenaran dan kebatilan. Kaji, analisa, rujuk ilmuan-ilmuan yang ada autoriti untuk bercakap tentang agama.


Teknik serangan Syiah terhadap sumber agama Islam

Mereka mulakan serangan terhadap sumber-sumber agama kita. Mula-mula mereka akan membentuk doktrin memuliakan tokoh-tokoh mereka.

Strategi paling dekat, mereka akan mulakan dengan kecintaan terhadap ahlul bait (keluarga Nabi) seperti Ali bin Abi Thalib, Fathimah, Hasan, Husain, dan lain-lain. mereka tanamkan rasa cinta, tidak boleh sakiti sedikit pun. Mereka mengulang-ulang doktrin seperti Ali menantu Nabi, sepatutnya jadi khalifah, tetapi disebabkan jahatnya Aisyah, beliau membisikkan kepada Nabi sebelum kewafatan Nabi supaya mengangkat bapanya (Abu Bakar) sebagai khalifah.

Mereka menyebabkan kita tertarik. Mereka menyatakan di dalam selawat Nabi mengajar kita berselawat kepada Aali Muhammad yakni kaum keluarga Nabi. Maka kita pun mengiakan semua yang didoktrinkan oleh Syiah.

Sesudah selesai mereka menanam persepsi bahawa kaum keluarga Nabi ini mulia, mereka akan membawa tokoh-tokoh dan imam-imam mereka yang mereka kaitkan dengan kaum keluarga Nabi. Mereka membawakan perkataan-perkataan Nabi yang menyuruh untuk memuliakan dan menjaga kaum keluarga Nabi SAW. Maka kita pun mula bercakap tentang kedudukan dan kemuliaan Imam mereka.

Mereka tidak akan mengkafirkan lagi sahabat dan isteri Nabi pada peringkat ini. Setelah berjaya menanamkan kecintaan kepada keluarga Nabi dan imam-imam mereka, barulah mereka mula menimbulkan syubhat-syubhat ke atas sumber agama kita.

Syubhat Syiah
Contoh syubhat (kekeliruan) yang timbulkan adalah seperti kurangnya hadis yang disandarkan kepada Ali di dalam Sahih Bukhari. Banyaknya hadis riwayat Abu Hurairah sedangkan beliau bersahabat dengan Nabi hanya 3 tahun sebelum kewafatan Nabi, bagaimana beliau boleh menjadi orang yang paling banyak meriwayatkan hadis Nabi SAW?
Mereka mula menimbulkan rasa tidak percaya kepada hadis-hadis Bukhari dan Muslim, menyeru kita melihat hadis yang diriwayatkan oleh ahlul bait. Mereka pun mula mengeluarkan kitab-kitab hadis imam mereka seperti Ushulul Kaafi oleh Al-Kulaini, kitab Ghaadir yang memuatkan hadis-hadis tentang wasiat Nabi SAW supaya Ali menjadi khalifah selepas kewafatan Nabi SAW, di mana semua itu adalah hadis-hadis palsu.


Syubhat ke atas Al-Quran

Mereka mengatakan Al-Quran itu betul, tetapi tidak lengkap kerana sebahagiannya telah dibuang oleh sahabat Nabi. Mereka mengingatkan kita bahawa sejarah menceritakan Abu Bakar, Umar dan Utsman pernah ingin membakar kesemua mushaf al-Quran dan meninggalkan satu salinan sahaja. Mereka mengatakan para sahabat Nabi ini ingin memadamkan kebenaran dan bukti yang menceritakan kelebihan dan kedudukan ahlul bait. Mushaf Fathimah ingin dibakar pada masa itu tetapi diselamatkan dan di dalamnya terkandung 17,000 ayat.

Mereka menimbulkan syubhat seperti ini. Sedangkan mereka tidak tahu menahu metodologi dan prinsip Imam Bukhari mengambil dan menyusun hadis, siapa Imam Bukhari pun tidak kenal.

Sesudah mereka berjaya menimbulkan syubhat kepada sumber agama kita, baru mereka akan pergi ke peringkat yang lebih ekstrim, iaitu mula menceritakan keburukan Abu Bakar, Umar, Utsman, Muawiyah, yang akhirnya membawa kepada pengkafiran. Begitulah modus operandi mereka.

Perkahwinan
Yang terkini, modus operandi dan salah satu cara untuk menyebarkan ideologi mereka adalah kahwin. Mereka datangkan wanita-wanita Parsi yang cantik-cantik. Lelaki mereka pun kacak. Saya pernah ceritakan kisah seorang lelaki pada zaman Umar Al-Khatthab, di mana ada seorang lelaki yang kacak. Umar melihat lelaki ini banyak membawa fitnah, bukan lelaki ini membuat fitnah tetapi timbul fitnah disebabkan keindahan wajahnya menyebabkan semua orang melihatnya.

Umar memanggilnya dan menyuruh beliau mencukur kepalanya. Maka lelaki ini pun pulang dan mencukur kepalanya. Kemudian didapati bertambah kacak setelah itu. Umar lalu mengarahkan beliau dihantar ke negeri di balik 2 sungai; Furat danTigris. Itulah dia negeri Parsi. Kenapa Umar menghantar beliau kesana? Kerana orang di sana cantik-cantik jadi apabila lelaki ini pergi ke sana orang tidak akan memandangnya.

Sebab itu di antara cara Syiah menyebarkan agama mereka ke Afrika adalah dengan menghantar wanita-wanita mereka ke sana. Itu di antara cara mereka menyebarkan ideologi mereka, selain mendatangkan bantuan daripadaIran, bertukar-tukar budaya melalui filem-filem animasi dan sebagainya, sedangkan mereka menyebarkan ideologi dan doktrin mereka. Nama-nama yang mereka guna, nama-nama Imam mereka, mereka membiasakan orang mendengar dan menyebut nama-nama tersebut.

 Tengah-tengah filem keluar gambar Khomeini, walaupun tidak disebut apa-apa tentang Khomeini, cukup sekadar keluar gambar sahaja mereka dapat menyebarkan agenda mereka.

Gambar memberi kesan yang sangat dahsyat. Jadi itu sedikit sebanyak agenda Syiah yang sangat bahaya dan kita perlu pastikan ia tidak berada di mana-mana dalam negara kita pada hari ini kerana mereka telah mula memanfaatkan politik untuk memastikan hasrat dan tujuan mereka tercapai.

Maka kesimpulannya, Syiah ada kaitan yang sangat jelas dengan Yahudi. Walaupun Hizbullah dahulu menyatakan ingin menyerang Israel, bila hendak serang? Amerika yang mengatakan ingin menyerang Iran, Iran yang ingin menyerang Amerika, Israel, itu semua retorik dan pembohongan semata-mata.
Wallahua’lam.
Juni 15, 2012
Ustaz Fathul Bari Mat Jahya
http://networkedblogs.com/yML6n

Teks disediakan berdasarkan rakaman kuliah berikut :
SYIAH SESAT – UFB – Hubungan Yahudi & SYIAH:


No comments:

Post a Comment