Tuesday, November 6, 2012

Wahai Muslimah! Ittaqillah!



Nasihat ikhlas buat saudariku..

Wahai Muslimah!
Ittaqillah!

Perliharalah kehormatan kalian serta tundukkanlah pandangan kalian..!

Tahanlah lidah kalian daripada ucapan yang sia-sia dimana ianya akan memudharatkan kalian dihadapan Allah azza wajalla..!

Perbanyakkanlah bersedekah dan tinggalkanlah fitnah kemewahan yang menipu mangsanya..!

Berkhitmatlah kepada suami kalian dan sayangilah mereka bukan dengan setengah hati..!

Sungguh diantara kebaikan buat kalian adalah bersifat qana'ah terhadap pemberian suami kalian dan sentiasa mengawasi diri dengan kezuhudan terhadap dunia..!

Tinggalkanlah tipudaya media dan barat yang menzalimi wanita dengan menjual mereka di kaca TV sehingga sebahagian suami kalian menonton wanita tersebut dengan nikmat..!

Tidakkah kalian cemburu wahai muslimah..?

Ketahuilah wahai muslimah bahawa wanita lain juga berhak terhadap suami kalian untuk melindungi kehormatan mereka serta memperjuangkan urusan tarbiyah anak-anak mereka yaitu dengan nikah..!

Tidakkah kalian sayangi muslimah kalian yang mencari suami yang baik akhlaqnya dan agamanya..?

Siapakah yang akan membela serta berkongsi kepayahan muslimah di dalam ummat ini kecuali kalian jua terhadap muslimah kami..!

Tahanlah tangan kalian daripada kezaliman terhadap anak-anak sebab Rasulullah salallahu'alaihiwassalam sangat mencintai mereka..!

Tundukkanlah kesombongan kalian terhadap ibu-bapa kerana mereka pintu keredhaan buat rumahtangga kalian..!

Bersabarlah wahai muslimah..!

Sungguh jihad kalian di rumah terhadap suami kalian akan berakhir beberapa tahun lagi apabila kematian melanda diri-diri kalian atau suami kalian..!

Semoga Allah azza wajalla mengumpulkan kalian bersama suami dan madu beserta keluarga di telaga haudh dan di pintu syurga Firdaus insyallah..

Apakah kalian pernah dengar kisah wanita ahli syurga yang disebut kisahnya dalam al-Qur'an yang bersabar apabila berada disamping suami yang zalim sehingga dia dibunuh dengan kejam di bawah batu..?

Tidakkah kalian memberikan perhatian bahawa diperintah agar kalian mencontohi wanita ini..?

Allah azza wajalla berfirman:
"..Dan Allah membuat isteri Fir'aun perumpamaan bagi orang-orang yang beriman, ketika ia berkata: "Ya Rabbku, bangunkanlah untukku sebuah rumah di sisi-Mu dalam firdaus, dan selamatkanlah aku dari Fir'aun dan perbuatannya, dan selamatkanlah aku dari kaum yang zhalim.."
(66:11)

Abu Mu'adz
[Mohon maaf jika terlalu tegas bahasa]
~ (Ghuraba' Fi Zamani)

-----------------------------

No comments:

Post a Comment