Tuesday, January 1, 2013

Surat terakhir Saddam Hussein kepada umat Islam ..



Surat terakhir Saddam Hussein kepada umat Islam sebelum digantung pada hari raya Aidul Adha, 30 Disember 2006

Kepada negara agung, kepada rakyat negara kita, dan demi kemanusiaan,

Ramai daripada anda tahu penulis surat ini memilih untuk menjadi setia, jujur, penyayang kepada orang lain, bijak, adil, tegas, berhati-hati dengan kekayaan rakyat dan negeri ... dan hatinya adalah cukup besar untuk menyeru semua orang tanpa diskriminasi.

Anda kenal saudaramu dan pemimpin yang sangat baik dan dia tidak pernah tunduk kepada pemerintah zalim, selaras dengan hasrat mereka yang mengasihi dia, kekal pedang dan sepanduk.

Inilah cara untuk anda mahu abang, anak atau pemimpin anda jadi ... dan orang-orang yang akan membawa anda (pada masa depan) harus mempunyai kelayakan yang sama.

Di sini, saya menawarkan jiwa saya kepada Tuhan sebagai korban, dan jika Dia mahu, Dia akan menghantarkan ke syurga sebagai syahid, atau, Dia akan menangguhkannya... jadi marilah kita bersabar dan bergantung kepada-Nya terhadap negara-negara yang zalim.

Ingat bahawa Tuhan telah membolehkan anda untuk menjadi contoh kasih sayang, pengampunan dan wujudnya persaudaraan ... Saya menyeru kepada anda bukan untuk membenci, kerana benci tidak meninggalkan ruang bagi seseorang untuk menjadi adil dan ia membuat anda buta dan menutup semua pintu pemikiran dan menyimpan jauh salah satu daripada pemikiran yang seimbang dan membuat pilihan yang tepat.

Saya juga menyeru kepada anda tidak membenci rakyat negara-negara lain yang menyerang kami dan membezakan antara pembuat keputusan dan orang-orang. Sesiapa yang bertaubat - sama ada di Iraq atau di luar negara - anda perlu memaafkannya.

Anda perlu tahu bahawa di kalangan penceroboh, ada orang yang menyokong perjuangan anda terhadap penceroboh, dan sebahagian daripada mereka menawarkan diri untuk mempertahankan undang-undang tahanan, termasuk Saddam Hussein ... sesetengah orang-orang ini menangis sedalam-dalamnya apabila mereka berkata selamat tinggal kepada saya.

Kepada orang-orang yang setia, saya mengucapkan selamat tinggal kepada anda, tetapi saya akan bersama Tuhan pengasih yang membantu orang-orang yang berlindung kepadanya, dan yang tidak akan mengecewakan mana-mana yang setia, jujur dan beriman ...

Allah Maha Besar ... Allah Maha Besar ... Hidup negara kita! ... Hidup para pejuang hebat kami ... Hidup Iraq, hidup Iraq ... Hidup Palestin ... Hidup jihad dan para Mujahedeen.

Presiden Saddam Hussein, Presiden dan Ketua Komander Angkatan Bersenjata Mujahedeen Iraq
 
 
 
 
~Iskandar Zulqarnain
 ----------------------------------------------------------------
artikel berkait : Saddam's Final words 
http://www.dailytelegraph.com.au/news/saddams-final-words/story-e6freuy9-1111112757497

No comments:

Post a Comment