Wednesday, September 12, 2012

kenapakah pakatan Syiah (regim Basyar, Iran, Hizbul Lat, Iraq) bersungguh-sungguh membunuh dan menyembelih Sunni di Syria?


 
 
 
Ada pengunjung page ini menanyakan soalan kenapakah pakatan Syiah (regim Basyar, Iran, Hizbul Lat, Iraq) bersungguh-sungguh membunuh dan menyembelih Sunni di Syria?

Jawapannya mudah, Syiah sebenarnya menganggap bahawa Sunni merupakan golongan Nasibi (Kafir yang halal darah untuk dibunuh).

Keyakinan Syiah yang sesat ini diambil daripada keterangan ulama mereka iaitu Syeikh Husin al-'Usfur ad-Dara
zi al-Bahrani.

Syeikh mereka menegaskan : "Riwayat-riwayat para imam menyebutkan bahawa an-Nasibi (si Kafir) adalah mereka yang digelar Ahli Sunnah wal-Jamaah".

[Boleh rujuk kitab Al-Masail al-Khurasaniyah. m/s : 147]

Syiah juga menganggap seluruh Ahli Sunnah wal-Jamaah kafir yang sama taraf dengan orang-orang kafir musyrikin dan najis. Abu Qasim al-Musawi al-Khuri (ulama besar Syiah) pernah sebut :

"Najis ada sepuluh jenis, yang ke sepuluh adalah orang kafir, iaitu yang tidak beragama atau yang beragama bukan Islam atau beragama Islam menolak yang datang dari Islam. Dalam hal ini tidak ada perbezaan antara murtad, kafir asli, kafir zimmi, Khawarij yang ghuluw ataupun an-Nasibi (Ahli Sunnah wal-Jamaah)".

[Boleh rujuk kitab Manhaj Shalihin. (1/116)].

Nah, Syiah masih mahu bertaqiyyah lagikah?
 

1 comment:

  1. ini ada video klip penjelasan tentang sunni = nasibi
    http://wp.me/p3GtlI-7v

    ReplyDelete